Kredītiestāžu pienākums nodrošināt maksājumu un elektroniskās naudas iestādēm piekļuvi maksājuma konta pakalpojumiem.
Автор
Galzons, Mārtiņš
Co-author
Latvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
Advisor
Kārkliņš, Jānis
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kredītiestāžu pienākums nodrošināt maksājumu iestādēm un elektroniskās naudas iestādēm objektīvu, samērīgu un nediskriminējošu piekļuvi kredītiestādes sniegtajiem maksājumu konta pakalpojumiem ir būtisks nosacījums maksājumu iestāžu un elektroniskās naudas iestāžu pastāvēšanai un sekmīgai darbībai. Tas tā ir, jo šo iestāžu pastāvēšana ir priekšnosacījums konkurencei un inovācijām maksājumu pakalpojumu tirgū, kas ir īpaši svarīgi ņemot vērā Eiropas Savienības nostāju, ka konkurence un inovācijas ir viens no vienota maksājumu tirgus mērķiem. Latvijā šis jautājums nav pētīts un publiski ir dzirdēti reti gadījumi, kad maksājumu iestādes vērsušās Finanšu un Kapitāla tirgus komisijā vai Konkurences padomē vēršot to uzmanību uz iespējamiem pārkāpumiem. Turklāt, nav publiskota Finanšu un Kapitāla tirgus komisijas vai Konkurences padomes nostāja, kā rezultātā kredītiestāžu pienākums nodrošināt maksājumu iestādēm un elektroniskās naudas iestādēm objektīvu, samērīgu un nediskriminējošu piekļuvi kredītiestādes sniegtajiem maksājumu konta pakalpojumiem ir palicis neatklāts un nezināms Latvijas tiesiskajā telpā. The obligation of credit institutions to provide payment institutions and electronic money institutions with objective, proportionate and non-discriminatory access to payment account services provided by a credit institution is an essential condition for the existence and successful operation of payment institutions and electronic money institutions. In turn, the existence of these institutions is a precondition for competition and innovation in the payment services market, which is particularly important given the European Union's position that competition and innovation are one of the objectives of the single payments market. In Latvia, this issue has not been studied and rare cases have been publicly heard when payment institutions have turned to the Financial and Capital Market Commission or the Competition Council regarding possible violations. Moreover, positions of the Financial and Capital Market Commission or the Competition Council have not been made public, as a result of which the obligation of credit institutions to provide payment institutions and electronic money institutions with objective, proportionate and non-discriminatory access to payment account services provided by a credit institution has remained undisclosed and unknown in the Latvian legal space.