Show simple item record

dc.contributor.advisorLiepiņa, Iveta
dc.contributor.authorKoļečenko, Natālija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:28:57Z
dc.date.available2022-05-27T12:28:57Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84923
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57155
dc.description.abstractDarba autors : Natālija Koļečenko. Darba vadītājs: Iveta Liepiņa Kvalifikācijas darba temats: Vides ietekme uz vidējas ( 4 -5.g.) pirmsskolas vecuma bērnu attieksmes veidošanu pret dabu Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski noskaidrot, kā pirmsskolas iestādes vide var ietekmēt 4-5 gadu vecuma bērnu pozitīvas attieksmes veidošanu pret dabu. Teorētiskā daļa – skaidrots attieksmes jēdziens, aprakstīts attieksmes veidošanas process, kā veidojas attieksme pret dabu, kādu iespaidu uz šo procesu atstāj skolotājas, grupas un izglītības iestādes vide, PII atrašanas vieta. Tiek iepazīstināts un izpētīts vides jēdziens, tas raksturojums un metodes. Tiek vērsta uzmanība uz vidējas pirmsskolas vecuma attīstības raksturojumu, pētot vecumposmu likumsakarības ( īpatnības, intereses, aktualitātes) un faktorus, kas to ietekmē. Apkopoti pirmsskolas iestādes realizējami projekti un programmas, skolotājas rotaļnodarbības, grupas un iestādes vide ar kuru palīdzību tiek sekmēta, pilnveidotas bērna pozitīva attieksme pret dabu. Empīriskā daļa – aprakstīti un analizēti novērojumi, kā vides ietekme pozitīvi veicina pirmsskolas vecuma bērnu attieksmi pret dabu. Darbā iekļauti un analizēti novērojumi, kā izglītojoša vide veicina pozitīvās attieksmes veidošanos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba nobeigumā ir iekļauti secinājumi, kā var organizēt iestādes vidi tā, lai bērnam izveidotos pozitīva attieksme pret dabu, kā arī izveidoti priekšlikumi, kuri var palīdzēt veikt bērnu pozitīvo attieksmi pret dabu. Pētījumā daļā apstiprinājās apgalvojums, ka izveidojot attiecīgu vidi apkārt bērnam, organizējot pētījumus, ekoloģiskus projektus pirmsskolas iestādē, mudinot bērnus vērot dabu un tos objektus, var veicināt vidējas pirmsskolas vecuma bērnā pozitīvas attieksmes veidošanu pret dabu. Kvalifikācijas darba struktūra – darbā ir iekļauts ievads, galvenās nodaļas un apakšnodaļas, secinājumi, ieteikumi, iekļautas tabulas, attēli un pielikumi. Darba apjoms – Atslēgas vārdi: pozitīvas attieksmes veidošana, vide, daba, pedagoga loma, pētījumi novērojumi.
dc.description.abstractAuthor of the work: Natalija Koļečenko Supervisor: Iveta Liepiņa Research topic: The impact of the environment on the formation of the attitude of middle-aged (4 -5 years) pre-school children towards nature The aim of the research: To find out theoretically and practically how the environment of the pre-school institution can influence the formation of a positive attitude towards nature of children aged 4-5. Theoretical part - the concept of attitude is explained, the process of forming an attitude is described, how the attitude towards nature is formed, what influence the environment of a teacher, group and educational institution leaves on this process, the location of PII. The concept of environment, its characteristics and methods are introduced and researched. Attention is paid to the characteristics of the development of middle preschool age, studying the regularities of age groups (peculiarities, interests, topicalities) and the factors that affect it. The projects and programs to be implemented by the pre-school institution, the teacher's play classes, the group and the environment of the institution with the help of which the child's positive attitude towards nature is improved have been summarized. Empirical part - observations of how the influence of the environment positively promotes the attitude of preschool children towards nature are described and analyzed. The paper includes and analyzes the observations of how the educational environment promotes the development of a positive attitude in pre-school children. The conclusion of the work includes conclusions on how the environment of the institution can be organized so that the child develops a positive attitude towards nature, as well as proposals that can help to make the child have a positive attitude towards nature. Part of the study confirmed the statement that creating a relevant environment around the child, organizing research, ecological projects in the pre-school institution, encouraging children to observe nature and those objects, can contribute to the development of a positive attitude towards nature in middle-aged children. Structure of the work - the work includes an introduction, main chapters and subsections, conclusions, recommendations, tables, figures and appendices. Workload - Keywords: positive attitude formation, environment, nature, role of teacher, research observations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpozitīvas attieksmes veidošana
dc.subjectvide
dc.subjectdaba
dc.subjectpedagoga loma
dc.subjectnovērojumi
dc.titleVides ietekme vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attieksmes veidošanai pret dabu
dc.title.alternativeThe impact of the environment on the formation of the attitude of middle-aged (4 -5 years) pre-school children towards nature
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record