Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorDārzniece, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:28:59Z
dc.date.available2022-05-27T12:28:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84930
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57162
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma: Veselīga dzīvesveida izpratnes veidošana 4-5 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Darba autore: Ieva Dārzniece Darba mērķis: pētīt veselīga dzīvesveida izpratnes veidošanas iespējas 4-5 gadīgiem bērniem pirmsskolā. Teorētiskajā pētījumā izmantot „Skola 2030” kompetencēs balstītus izglītības mērķus: izvirzīt bērniem skaidrus un jēgpilnus sasniedzamos rezultātus, piedāvāt bērniem personīgi nozīmīgus uzdevumus. Analizēt veselīga dzīvesveida nozīmi pedagoģijas, psiholoģijas un dietologu darbos. Atslēgas vārdi: veselīgs uzturs, veselīgi produkti, dienas režīms, fiziskās aktivitātes, personīgā higiēna. Empīriskajā pētījumā, aptaujājot un novērojot noskaidrotas 4-5 gadīgu bērnu zināšanas par veselīgām brokastīm, kādi viņu izpratnē veselīgi/ neveselīgi produkti. Pamatojoties uz teorētiskajām atziņām mērķtiecīgi organizētas nodarbības un veselīga vide veselīga dzīvesveida izpratnes radīšanai 4-5 gadīgiem bērniem. Anketējot vecākus noskaidroti veselīga dzīvesveida paradumi viņu ģimenēs. Secinājumi: 4-5 gadīgiem bērniem, izmantojot pedagoģiskos paņēmienus jāmāca, jārāda piemēri un jāveido veselīga dzīvesveida paradumi pirmsskolā. Pētījumā apstiprinājās, ka mācību stundās un rotaļnodarbībās, skolotājas vadītām darbībām visas dienas garumā, bērni iepazīst veselīgu dzīvesveidu, attīstīta veselīgus dzīvesveida ieradumus. Kvalifikācijas darbs izstrādāts uz 51 lapām, pievienotas 10 attēli, 5 tabulas un pievienoti 4 pielikumi.
dc.description.abstractThe title of the Diploma Paper is : Formulation of healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children at preschool. The author of the Paper: Ieva Dārzniece The aim of the Paper: To study possibilities of formulation of healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children at preschool. Theoretical research of the Paper includes educational aims based on competencies of “School 2030”: to highlight clear and meaningful achievable results, offer children personally important tasks. Works of educators, psychologists and nutritionists about the importance of a healthy lifestyle are being analyzed. Key words: healthy food, healthy products, daily routine, personal hygiene. The practical research of the Paper includes survey and observation of 4-5 years old children in order to determine their knowledge about healthy breakfast, as well as healthy and unhealthy products. Based on theoretical analysis, objective lessons and a healthy environment were conducted in order to create healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children. A Parent's survey determines healthy lifestyle habits in their families. Conclusions: 4-5 years old children should be taught, set examples and healthy lifestyle habits, using educational methods at preschool. The research confirmed that during lessons and play lessons conducted by the teacher throughout the day, children acknowledge healthy lifestyle and healthy habits. The Diploma Paper consists of 51 pages, 10 pictures, 5 tables and 4 appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectVeselīgs dzīves veids
dc.subjectVeselīgs uzturs
dc.subjectDienas režīms un higiēna
dc.subjectFiziskās aktivitātes
dc.titleVeselīga dzīvesveida izpratnes veidošana 4-5 gadīgiem bērniem pirmsskolā
dc.title.alternativeFormulation of healthy lifestyle comprehension for 4-5 years old children at preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record