4-5 gadus vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšana pirkstiņrotaļās
Author
Ventere, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Jeļena Ventere Darba tēma: 4 -5 gadus vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšana pirkstiņrotaļās Studiju programma: pirmsskolas izglītības skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule Kvalifikācijas darbā tiek pētīts / analizēts: 4 -5 gadus vecu bērnu skaņu izrunas sekmēšana pirkstiņrotaļās Darba mērķis: izzināt skaņu izrunas attīstības iespējas pirkstiņrotaļās 4-5 gadu vecumā. Darba uzdevumi: 1.Analizēt zinātniskās atziņas par valodas un skaņu izrunas apguvi pirmsskolas vecumā un tās sekmēšanu pirkstiņrotaļās, vecuma posmā no 4-5 gadiem. 2.Veikt pētījumu par skaņu izrunas sekmēšanu pirkstiņrotaļās 4-5 gadu vecumā. 3.Apkopot pētījuma rezultātus. Darbs sastāv no: 2 nodaļām, 5 apakšnodaļām, 7 tabulām un 6 attēliem. Darbs ir papildināts ar 3 pielikumiem. Tā pirmajā nodaļā: teorētiski apskatīta valodas, skaņu izrunas un pirkstiņrotaļu nozīme bērnu valodas sekmēšanā. Otrajā nodaļā: veikta pedagoģiskā analīze skaņu izrunas sekmēšanā pirkstiņrotaļās 4 - 5 gadus veciem bērniem. Rezultātā: var atbildēt uz pētījuma jautājumu, ka pirkstiņrotaļas palīdz sekmēt skaņu izrunu tad, ja tās izmanto bieži, atlasot piemērotas rotaļas konkrētās skaņas uzlabošanai – jo šo skaņu biežāk un dažādos tempos un veidos izrunās, jo lielāka iespēja šīs skaņas pareizu izrunu sekmēt, kā tas notika arī daļai bērnu šajā pētījumā, īpaši, ja bērnam pašam bija vēlme to uzlabot. Darba apjoms: 42 lpp. Darbā izmantoti: 25 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: valoda, pirkstiņrotaļas, skaņu izruna, sekmēšana, bērns. Author of the paper: Jeļena Ventere Theme of the paper: promoting the sound pronunciation of 4 - 5 year old children in finger games. Study programme: pre-school education teacher Consultant of the paper: Dr. paed. Dagnija Vigule In the qualification work it is researched/analyzed: promoting the sound pronunciation of 4 - 5 year old children in finger games. Aim of the work: to find out the possibilities of sound pronunciation development in finger games at the age of 4-5. Tasks of the work: 1.To analyze scientific findings of language and sound pronunciation at preschool age and its promotion in finger games, at the age of 4-5 years. 2.To carry out a study on the promotion of sound pronunciation in finger games at the age of 4-5 years. 3.Summarize the results of the research. The work consists of: 2 chapters, 5 subsections, 7 tables and 6 images. The work is supplemented with 3 attachments. In the first chapter: is theoretically wieved the role of language, sound pronunciation and finger play in promoting children's language. In the second chapter: performed pedagogical analysis in promoting sound pronunciation in finger games for 4-5 year old children. As a result: can answer to the research question that finger games help to promote the pronunciation of sounds when used frequently, selecting appropriate games to improve a particular sound - the more often and in different tempos and ways of pronunciation, the greater the chance of promoting the correct pronunciation of that sound, as it did part of the children in this research, especially if the child himself wanted to improve it. Volume of the paper: 42 pages. In the work are used: 25 literature and information sources. Key words: language, finger games, sound pronunciation, promotion, child.