4-5 gadīgu bērnu jaunrades veicināšana rotaļās pirmsskolā
Autor
Dreimane, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: 4-5 gadīgu bērnu jaunrades veicināšana rotaļās pirmsskolā Darba autore: Marta Dreimane Darbs sastāv no: Ievada, 2 nodaļām, 4 apakšnodaļām, pētījuma, secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem. Mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadīgu bērnu jaunrades veicināšanu rotaļās pirmsskolā. Teorētiskajā daļā tiek analizēts kas ir jēdziens jaunrade un ar kādiem paņēmieniem iespējams veicināt jaunradi. Kā arī veikta literatūras analīze par pirmsskolas bērnu raksturojumu. Analizēta rotaļa un tās iedalījumi, kā arī izveidots rotaļu ideju katalogs. Tika izmantotas psihologu un pedagogu I. Briškas, V. Purēna, R. Bebres, A. Vorobjova, A. Plaudes, V. Golubinas, Dž. Eidera, J. Valbja, R. Alijeva, G. Svences, A. Šponas u.c atziņas. Empīriskajā daļā tika veikta praktiska izpēte,vai ar rotaļas palīdzību iespējams veicināt 4-5 gadīgu bērnu jaunradi pirmsskolā. Jaunrades veicināšanai mērķtiecīgi tikai organizētas 4. nodarbības, kurās tika izspēlētas dažādas rotaļas dažādās mācību jomās. Kā arī tika veikta standartizēta intervija, kurā tika intervēti pirmsskolā strādājoši pedagogi, lai uzzinātu pedagogu domas par bērnu jaunradi, tās veicināšanu un nozīmīgumu mūsdienās. Ar empīriskā pētījuma palīdzību tika iegūta informācija, kas atbild uz pētāmo jautājumu - kā ar jaunrades palīdzību veicināma 4-5 gadus vecu bērnu jaunrade. Darba apjoms: 53 lpp., 14 tabulas, 12 attēli, 2 pielikumi, analizēti 47 literatūras avoti, no tiem 34 latviešu valodā, 13 svešvalodā. Atslēgas vārdi: Jaunrade, rotaļa, pirmsskola, bērns Subject of qualifying work: Encouraging creative play for 4-5 year old children ir pre-school Author of the work: Marta Dreimane The work consists of: introduction, 2 sections, 4 subsections, research, conclusions, reference list and attachments. Objective: theoretically analyse and practically test the promotion of 4-5 year olds' creativity through play in pre-school. The theoretical part analyses the concept of creativity and how it can be develope, a literature analysis on the characteristics of pre-school children is also carried out. Play and its classifications are analysed and a catalogue of play ideas is created. The work was based on the work of the sociologists and educators I. Briška, V. Purēna, R. Bebre, A. Vorobjovs, A. Plaudes, V. Golubina, J. Eider, J. Walby, R. Alijev, G. Svence, A. Šponas, etc. The empirical part a practical research was carried out to see whether play can be used to stimulate creativity in 4-5 year olds in pre-school. To develop creativity, 4 sessions were organised in which different games were played in different learning areas. A standardised interview was also conducted with pre-school teachers to find out their thoughts on children's creativity, its promotion and its relevance today. The empirical research provided information that answers the research question: how to develop creativity in 4-5 year olds. Size of work: 53 pages, 14 tables, 12 pictures, 2 attachments, at work analysed 47 sources of literature, of witch 34 in Latvian, 13 in foreign langugage. Key words: Creativity, play, pree-school, children