Darbs ar krāsām vidējā vecumposma bērnu uztveres sekmēšanai pirmsskolā
Autor
Gaigala, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba tēma ir „Darbs ar krāsām vidējā vecumposma bērnu uztveres sekmēšanai pirmsskolā”. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt, kā darbā ar krāsām pirmsskolā sekmējama vidējā vecumposma bērnu uztvere. Lai sasniegtu šo mērķi, jārealizē šādi uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par uztveri un tās sekmēšanu. 2.Teorētiski noskaidrot un raksturot bērnu vidējā vecumposmā. 3.Teorētiski noskaidrot, kā organizējams darbs ar krāsām pirmsskolā, apkopot idejas mācību satura daudzveidībai. 4.Praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empiriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pirmajā nodaļā tiek pētīta un analizēta dažādu autoru atziņas par uztveri un tā sekmēšanu. Tiek aprakstīts bērna raksturojums problēmas ietvaros. Darba otrajā nodaļā tiek izklāstītas un aplūkotas dažādu autoru pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par darbu ar krāsām pirmsskolas procesa nodrošināšanā. Trešajā nodaļā tiek pētīts, kā darbā ar krāsām pirmsskolā sekmējama vidējā vecumposma bērnu uztvere. Lai pilnvērtīgi veiktu pētījumu, tika izvirzīti divi kritēriji, pēc kuriem tika vērtēts, kā darbā ar krāsām sekmējama bērna uztvere. Rezultātu apkopojums attēlots diagrammās un tabulās. Pētnieciskajam darbam ir šāda struktūra: anotācija (latviešu un angļu valodās), ievads, 3 nodaļas, 6 apakšnodaļas, 7 secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikums. Teksts izklāstīts uz 43 lpp., tekstu ilustrē 4 tabulas, 11 attēli, literatūras un avotu sarakstā iekļauti 27 publikāciju un autoru nosaukumi. Darbam pievienots 1 pielikums. The topic of the qualification paper is „Working with colors to promote the perception of middle – aged children in preschool”. The aim of the work is theoretically know and practically test, how the perception of middle-aged children is promoted in the work with colors in preschool. To this end, the following tasks must be accomplished: 1.Analyze the literature on perception and its promotion. 2.To theoretically find out and describe a child in middle age. 3.To theoretically find out, how to organize working with colors in preschool, gather ideas for curriculum diversity. 4.Practically test theoretical knowledge in an empirical study and analyze the results obtained. In the first chapter, the ideas of different authors about perception and its promotion are studied and analyzed. The characteristics of the child within the problem are described. In the second chapter set out and discusses the pedagogical and psychological findings of various authors on working with colors in the preschool process. The third chapter is being studied how working with colors to promote the perception of middle – aged children in preschool. In order to conduct a full-fledged study, two criteria were set, according to which the child's color perception could be assessed. Results are gathered in tables and figures. The research work has the following structure: annotation (in Latvian and English), introduction, 3 chapters, 6 subsections, 7 conclusions, list of literature and sources, appendix. The text is presented on 43 pages, the text is illustrated by 4 tables, 11 figures, the list of literature and sources includes the names of 27 publications and authors. 1 appendix is attached to the work.