Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorNeimane, Gunta Judīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:04Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:04Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other84963
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57189
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs: 3 gadīgu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā. Darba autore: Gunta Judīte Neimane. Zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izzināt vizuālās mākslas nodarbības 3 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanai. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt teorētisko literatūru par matemātisko prasmju sekmēšanu pirmsskolas vecuma bērniem. 2. Pētīt 3 gadu vecu bērnu matemātiskās prasmes pēc izvirzītajiem kritērijiem. 3. Apkopot un analizēt pētījumā iegūtos datus. Pētījuma metodes: teorētiskās: literatūras, dokumentu analīze. Empīriskās: pedagoģiskais novērojums un datu analīze. Pētījuma bāze: pirmsskolas izglītības iestāde, jaunākajā grupā trīsgadīgie bērni. Darbs sastāv no ievada, trīs daļām, pirmajā daļā ir divas apakšnodaļas, otrajā daļā arī ir divas apakšnodaļas, trešajā daļā ir trīs apakšnodaļas, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras un avota saraksta. Pirmajā nodaļā aprakstītas matemātisko prasmju definīcijas un to sekmēšana pirmsskolā, un aprakstīts 3 gadu vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. Otrajā nodaļā ir aprakstīts matemātisko prasmju sekmējošs mācību saturs vizuālajā mākslā pirmsskolā un pedagoģiskā darbība. Pētījums tiek balstīts uz D. Dzinteres, I. Puškareva, V. Reņģes, G. Svences u.c. atziņām par vecumposmu, R. Andersones, E. Krastiņas un J. Menča, I. Helmanes un I. Stangaines u.c. atziņām par matemātiskajām prasmēm un V. Hibneres, B. Frīdenbergas u.c. pedagoģiskajām atziņām par vizuālo mākslu pirmsskolā. Trešajā nodaļā aprakstīts empīrisks pētījums, kurā praktiski tika izzinātas bērnu matemātisko prasmju sekmējošas vizuālās mākslas nodarbības iespējas. Pētījumā tika noskaidrots, ka mērķtiecīgi atlasīts vizuālās mākslas mācību saturs un personīgi nozīmīgas darbības nodrošināšana nodarbībās sekmē 3 gadu vecu bērnu matemātiskās prasmes. Kvalifikācijas darba apjoms: 67 lpp., 99 bibliogrāfiskie nosaukumi, 4 tabulas, 19 attēli, 8 pielikumi
dc.description.abstractQualification paper: Promoting the mathematical skills of 3-years-olds in visual arts classes in preschool. Author of the qualification paper: Gunta Judīte Neimane. Academic promoter: Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča. Aim of the research: theoretically and practically to find out the visual arts classes possibilities for promoting the mathematics skills of children aged 3 years. Research tasks: 1. To analyse theoretical literature on the promotion of mathematical skills in preschoolers. 2. To describe the mathematical skills of 3-year-olds according to the criterion. 3. To collect and analyse research data. Methods of the research: theoretical: literature, document research and analysis. Empirical: observation and data analysis. Research base: pre-school educational institution, in the youngest group, 3-yearsolds. Qualification paper consists of an introduction, three chapters – first part with two subchapters, second part with two sub-chapters and third part with three sub-chapters, conclusions, proposals, and list of bibliography sources. The first chapter describes the definitions of mathematical skills and their promotion in pre-school, and analyses the pedagogical psychological and thinking characteristics of children aged 3 years. The second chapter describes the content of learning in the visual arts in preschool and pedagogical activity that promotes mathematical skills. The theoretical base consists of scientific researches of such authors as D. Dzintere, I. Puškarevs, V. Reņģe, G. Svence, R. Andersone, E. Krastiņa un J. Mencis, I. Helmane un I. Stangaine, V. Hibnere, B. Frīdenberga etc. The third chapter describes an empirical study in which the possibilities of visual arts classes promoting children’s mathematical skills werw wxplored in practice. The study found that purposefully selected visual arts curriculum in classes promotes mathematical skills of 3-year-old children. Volume of the paper: 67 pages, 99 bibliographical titles, 3 tables, 19 pictures, 8 Annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbērnu jaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectMatemātiskās prasmes
dc.subjectVizuālā māksla
dc.subjectSekmēšana
dc.title3 gadīgu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting the mathematical skills of 3-years-olds in visual arts classes in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record