Ekoloģiska dzīvesveida izpratnes pilnveide vecākajā pirmsskolas vecumā
Автор
Sokova, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Temats – Ekoloģiska dzīvesveida izpratnes pilnveide vecākajā pirmsskolas vecumā Darba autore – Signe Sokova Darba vadītāja – Dr. Psych. Tija Zīriņa Pētījuma mērķis – pētīt ekoloģiska dzīvesveida izpratnes pilnveidi vecākā pirmsskolas vecuma bērniem mācību jomu centros. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā, analizējot V. Zelmeņa, G. Svences un citu latviešu un ārzemju psihologu un pedagogu darbus, izpētīts izpratnes un ekoloģijas jēdziens. Darbā raksturots vecākā pirmsskolas vecuma bērna attīstības likumsakarības pētāmās problēmas kontekstā. Empīriskajā daļā tiek raksturoti bērni pēc viņu uzvedības īpatnībām, veikta analīze. Pētītas metodes, ar kādām sekmīgāk veidot izpratni par ekoloģiska dzīvesveida pamatprincipiem. Atslēgas vārdi: ekoloģiskais dzīvesveids, izpratne, vecākā pirmsskolas vecuma bērni, vecumposmu likumsakarības. Research topic– Awareness raising of ecological lifestyle for children of older preschool age Author – Signe Sokova Supervisor – Dr. psych. Tija Zīriņa Research objective- study awareness raising improvement of ecological lifestyle for children of older preschool age in learning centers. The research consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part, analyzing the works of V. Zemlenis, G. Svence and other Latvian and foreign psychologists and teachers, the concept of understanding and ecology is studied. The paper describes peculiarities of the oldest preschool age in the context of the research problem. In the empirical part, children are described according to their behavioral characteristics, analysis is performed. Methods for better understanding of the basic principles of ecological lifestyle have been studied. Key words: ecological lifestyle, awareness, children of the older pre-school age, peculiarities of the age period.