Rotaļa 4-5 gadu vecu bērnu matemātisko prasmju attīstības veicinātāja
Autor
Drožina, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats: Rotaļa 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju attīstības veicinātāja Darba autore: Jekaterina Drožina Darba vadītājs: Dr. paed. Dagnija Vigule Atslēgas vārdi: matemātiskās prasmes, rotaļa, pirmsskola Mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt 4-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veidošanos, izmantojot rotaļas Uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par matemātisko prasmju veidošanos; 2.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par rotaļām ; 3.Analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par 4-5 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnībām, 4.Veikt pētījumu par rotaļu izmantošanas iespējām matemātisko prasmju veidošanā. Darbs veidots no 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta 51 vienībām, 1 pielikuma. Darba apjoms : 55 lapaspuses, 6 attēli, 4 tabulas. Pirmajā nodaļā ir analizēta teorija par rotaļu izmantošanas iespējām matemātisko prasmju attīstības veicināšanai, aplūkots 4-5 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums pētījuma kontekstā, kā ari sniegts matemātisko prasmju jēdziena skaidrojums. Otrajā nodaļā tiek pētīts kā rotaļu izmantošana pedagoģiskajā procesā veicina matemātisko prasmju attīstību pirmsskolas vecuma bērniem, pētījuma rezultātā tiek izstrādāti ieteikumi, priekšlikumi matemātisko prasmju pilnveidošanai. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka rotaļa sekmēs 4-5 gadu vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veicināšanu, jo sniedz emocionālo atsaucību. The title of the Bachelor Paper: Play as the advancement of matematical skills of 4-5 old children The author of paper: Jekaterina Drozina The tutor of paper: Dr. paed. Dagnija Vigule The key words: matematical skils, preschool, play The purpose of the bachelor paper: to study theoretically and practically the development of matematical skills of 4-5 year old children using play The tasks: 1.To analyze pedagogical and psychological literature on the development of matematical skills 2.To analyze pedagogical and psychological literature on play 3.To analyze pedagogical and psychological literature on the peculiarities of development of 4-5 years old children 4.To make a research on the possibilities of using play in the development of matematical skills The work consists of an introduction, 2 chapters, 6 subdivisions, conclusions, literature used and a list of sources with 51 units, 1 annexes. Extent of the work: 55 pages, 6 pictures, 4 tables. In the first chapter analyzes the theory of the use of play to promote the development of matematical skills, discusses the development of 4-5 years old children in the context of the study, as well as provides an explanation of the concept of matematical skills. In the second chapter it is studied how the use of play in the pedagogical process promotes the development of matematical skills for preschool children, as a result of the research recommendations and suggestions for the improvement of matematical skills are developed. In the practical part, the hypothesis that the play will promote the promotion of matematical ideas of 4-5 year old children is confirmed, as it provides emotional responsiveness.