4-5 gadīgu bērnu lēkšanas un mešanas veidu apguves sekmēšana kustību rotaļās
Autor
Linde, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: 4-5 gadīgu bērnu lēkšanas un mešanas veidu apguves sekmēšana kustību rotaļās. Darba autors: Kristiāna Linde Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski izzināt un praktiski izpētīt mešanas un lēkšanas veidu sekmēšanas iespējas kustību rotaļās 4-5 gadīgiem bērniem. Lai sasniegtu darba mērķi, tika veikti vairāki uzdevumi: ●Izpētīt 4-5 gadīgu bērnu attīstības likumsakarības; ●Izpētīt un izanalizēt literatūras avotus par mešanas un lēkšanas pamatkustībām; ●Izzināt un izpētīt mešanas un lēkšanas veidu sekmēšanas iespējas 2. vecumposma 4-5 gadīgiem bērniem, izmantojot kustību rotaļas. Teorētiskajā daļā tika izmantoti: A.Šponas, V.Ripas, Z.Rubenes, V.Golubinas, D.Augstkalnes, R.Karlovskas, A.Kuzņecovas, U.Mārtiņsones, I.Bulas-Bitenieces, R.Jansones, K.Piech, I.Jurgenas u.c. autoru atziņas un viedokļi. Praktiskajā daļā tika novērota pamatkustību prasmju apguves un to vērtēšana pēc sasniedzamajiem rezultātiem, kā arī tika pētīti mešanas un lēkšanas pamatkustību apguves kustību rotaļās. Pētījuma rezultāti liecina, ka pastāvīgi bērniem piedāvājot kustību rotaļas un ievērojot bērna vecumposma īpatnības, tiek veicināta pamatkustību: lēkšanas un mešanas attīstība. Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lpp., 9 attēliem, 6 tabulām, 2 pielikumiem un analizēti 43 literatūras un avotu saraksti. Atslēgas vārdi: 4-5 gadīgi bērni, kustību rotaļas, lēkšanas un mešanas veidu attīstīšana, pedagoģiskais novērojums. Title: Promoting the Cooperation Skills in Games in the Nature of Two to Three Year Old Children. Author of the work: Kristiana Linde The purpose of the qualification work: theoretically to explore and practically explore ways of promoting throwing and jumping in the game for 4-5-year-olds. A number of tasks were performed to achieve the goal of the job: ● to investigate the legality of the development of 4-5-year-olds; ● to investigate and analyse the sources of literature on the basic movements of throwing and jumping; ● exploring and exploring the possibilities of promoting throwing and jumping for 4-5 year-olds of the 2 nd grade by means of movement games. The theoretical part used: A. Findings and views of the authors of this pona, V.Ripas, Z.Rubenes, V.Golubinas, D.Augstkalnes, R.Karlovska, A.Kuzhnecova, U.Martins, I.Bulas-Bitensis, R.Jansones, K.Piech, I.Jurgen, etc. The practical part observed the acquisition of basic mobility skills and their assessment of the results to be achieved, as well as the study of the basic throwing and jumping movements. The results of the study show that constantly offering mobile games to children and taking into account the special features of the child's old age contributes to basic movements: jumping and throwing developments. The qualification work consists of 48 pages, 9 images, 6 tables, 2 attachments and analysis of 43 lists of literature and sources. Keywords: 4-5-year-olds, developing movement games, jumping and throwing patterns, pedagogical observation.