Matemātisko priekštatu veidošana 5-7 gadus veciem bērniem nodarbībās dabā
Autor
Arāja, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autors: Ieva Arāja Darba nosaukums: Matemātisko priekšstatu veidošana 5-7 gadus veciem bērniem nodarbībās dabā. Darba mērķis: izpētīt matemātisko priekšstatu būtību un veidošanās iespējas 5-7 gadu vecu bērnu nodarbībās dabā Pētījuma uzdevumi: 1.izanalizēt pedagoģisko literatūru par mācību programmas apguvi un matemātisko priekšstatu gūšanu nodarbībās dabā. 2.veikt pedagoģisko novērojumu analīzi par matemātisko priekšstatu veidošanos dabas nodarbībās. 3.izveidot rekomendācijas pedagogiem par matemātisko priekšstatu veidošanos āra nodarbībās. Darbs veidots no ievada, 2 nodaļām, 6 apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Darbā ievietoti 10 attēli, 2. Tabulas un 6 diagrammas. Darba apjoms: Pirmajā nodaļā ir analizēta teorija par matemātisko priekšstatu būtību to noteikšanas kritērijiem un rādītājiem, kā arī par 5-7 gadus vecu bērnu psiholoģiskās attīstības raksturojumu. Otrajā nodaļā tiek pētīts un analizēts mācību process nodarbībās dabā, kā arī izstrādātas metodiskas rekomendācijas par 5-7 gadus vecu bērnu matemātisko priekšstatu apguvi dabā. Atslēgas vārdi- matemātika, pirmsskola, daba. Author of the research: Ieva Arāja Title of the research: Mathematical notion development through activities in nature for children from five to seven years of age. Goal of the research: To study the essence of mathematical notions and the possibilities of their formation in the activities of 5-7 year old children in nature. Tasks of the research: 1.Make analyses of pedagogial process literature about learning curriculum and gaining mathematical wiew during lessons in nature. 2.Perform the analysis of pedagogical observational on the formation of mathematical notinos in nature. 3.Create recomendations for teachers about the formaton of mathematical ideas in outdoor lessons. The research consists of introduction two chapters, 6 subsections, concludions, sudgestions, list of used literature and sources, annex. In this research are 10 pictures, 2 tabes and 6 charts. The research volume: In first chapter the esence of mathematical wiew is analysed as well ass description of chilldren development and characteristics of psychological development of 5-7 year old children. In the second chapter the learning process in the nature is observed and analysed. Key words- mathematics, preschool, nature.