Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorMicīte, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:10Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:10Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85001
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57219
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Kristīne Micīte Bakalaura darba temats: „1 – 2 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē” Mērķis: pētīt rotaļu kā adaptācijas grūtību pārvarēšanas līdzekli 1 – 2 gadīgiem bērniem. Darba pirmajā daļā tiek iepazīstināts ar pedagoģijas un psiholoģijas zinātniskajām atziņām par jēdzienu, kas ir adaptācija, tā veidiem un posmiem. Uzmanība tiek vērsta uz mazbērnu attīstības likumsakarībām, kas ietekmē adaptācijas procesu. Šajā nodaļā tiek analizēta literatūra par mazbērna vecumposma attīstības īpatnībām, kas kavē vai palīdz viņam veiksmīgāk adaptēties pirmsskolas izglītības iestādē. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar rotaļas un rotaļlietas palīdzību, kas bērnos raisa pārsteiguma momentu, pedagogs palīdz mazbērnam veiksmīgāk adaptēties pirmsskolas izglītības iestādē. Empīriskajā daļā tika izmantotas novērošanas metode, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un apkopota iegūto rezultātu analīze. Apkopojot iegūtos rezultātus apstiprinājās hipotēze, ka bērna adaptācija norisināsies veiksmīgāk, ja skolotājs pedagoģiskajā procesā izmantos bērnam interesējošas rotaļas un rotaļlietas, kas bērnos raisīs pārsteiguma momentu. Atslēgas vārdi: adaptācija, adaptācijas pakāpes, mazbērnu vecumposma īpatnības, rotaļa, rotaļlietas. Bakalaura darbs sastāv no 58 lappusēm, tsk. - 8 tabulas, 7 attēli. Izmantoti 65 informācijas avoti
dc.description.abstractBachelor’s thesis author: Kristīne Micīte Bachelor's thesis topic: "Promotion of successful adaptation of 1-2 year old children in a pre-school educational institution" The aim: Theoretically and practically find out how play helps to overcome adaptation difficulties in 1-2 year old children. The first part of the work introduces the scientific discoveries of pedagogy and psychology on the concept of adaptation, its types and stages.Attention is focused on the laws of the development of grandchildren, which have an impact on the adaptation process.This chapter analyzes the literature on the peculiarities of the development of the grandchild's age, which hinders or helps the child to successfully adapt to the pre-school educational institution. In the second part, an empirical study was conducted on how a teacher helps a grandchild to adapt more successfully in a preschool with the help of a toy and a toy that causes a moment of surprise in children. In the empirical part, the method of observation, the operation of the pedagogical experiment and the analysis of the obtained results were used. Summarizing the obtained results, the hypothesis was confirmed that the child's adaptation will be more successful if the teacher uses toys of interest to the child in the pedagogical process and toys that will create a moment of surprise for the children. Key words: adaptation, degrees of adaptation, peculiarities of grandchildren's age, games, toys The bachelor's thesis consistsof 58 pages, incl. – 8 tables, 7 figures. Used 65 information sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectadaptācijas pakāpes
dc.subjectmazbērnu vecumposma īpatnības
dc.subjectrotaļa
dc.subjectrotaļlietas
dc.title1 – 2 gadus vecu bērnu sekmīgas adaptācijas veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativePromotion of successful adaptation of 1-2 year old children in a pre-school educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record