Pedagoģiskās konsultēšanas elementu izmantojamība bērnu sociālai adaptācijai pirmsskolas izglītības 3.posmā
Autor
Galeniece, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ilzes Galenieces maģistra darbā “ Pedagoģiskās konsultēšanas elementu izmantojamība bērnu sociālai adaptācijai pirmsskolas izglītības 3.posmā” izvirzītā problēma saistīta ar izglītības procesu pirmsskolas izglītības 3.posmā, kurā lielāks uzsvars tiek likts uz zināšanām, kas nepieciešamas uzsākot skolas gaitas, nevis sociālās adaptācijas prasmēm. Maģistra darba mērķis ir izvērtēt un pielāgot pedagoģiskās konsultēšanas elementus bērnu sociālai adaptācijai pirmsskolas izglītības 3.posmā. Darba teorētiskais pamatojums sastāv no divām daļām, skaidrojot sociālās adaptācijas jēdzienu pirmsskolas izglītības 3.posmā kontekstā, kā arī pedagoģiskās konsultēšanas būtību pirmsskolā, akcentējot A.Aivija mikrokonsultēšanas elementu iekļaušanu pedagoģiskās konsultēšanas realizēšanā. Darba pētnieciskajā daļā izmantotas trīs metodes - teorētiskās literatūras analīze, daļēji strukturētā intervija ar pirmsskolas skolotājiem un pedagoģiskā novērošana. Lai pielāgotu pedagoģiskās konsultēšanas elementus pirmsskolas izglītības 3.posmam, veikts gadījuma darbības pētījums ar trīs izglītojamiem, izveidoti ieteikumi pedagoģiskās konsultēšanas elementu izmantojamībai bērnu sociālai adaptācijai pirmsskolas izglītības 3.posmā. Master Thesis “Pedagogical Counseling Element Usability for Children’s Social Adaptation in the 3rd Stage of Pre-school Education” author Ilze Galeniece raised problem related to the education process in the 3rd stage of pre-school education, which places greater emphasis on the knowledge needed to start school and not on social adaptation skills. The aim of master thesis is to assess and adapt the elements of pedagogical counselling for the social adaptation of children in 3rd stage of pre -school education. Theoretical basis of the thesis consists of two parts, describing the context of the concepts of social adaptation in 3rd stage of pre-school education, as well as the nature of pedagogical counselling in pre-school, highlighting the inclusion of elements of A. Ivey micro counselling model in pedagogical counselling. Three methods are used in the research part of the master thesis: analysis of theoretical literature, semi-structured interview with preschool teachers and pedagogical observation. To adapt the elements of pedagogical counselling to 3rd stage of pre-school education, case activity study has been performed with three learners and recommendations for the interoperability of pedagogical counselling elements for the social adaptation of children in 3rd stage of pre-school education have been established.