3-4 gadīga bērna adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē veicinošas vides nosacījumi
Autor
Šūmane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autors: LU pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes profesionālās bakalaura studija programma “Skolotājs” ar apakšprogrammu “Pirmsskolas un sākumskolas skolotājs” studente Inga Šūmane. Bakalaura darba zinātniskā vadītāja: docente, Dr.paed., Ingūna Lāce. Bakalaura darba tēma: 3-4 gadīga bērna adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē veicinošas vides nosacījumi. Bakalaura darba mērķis: teorētiski analizēt un empīriski izpētīt 3-4 gadīga bērna adaptēšanos veicinošas vides organizācijas nosacījumus pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darba uzdevumi: 1.Izstrādāt teorētiski pamatotus 3-4 gadīgu bērnu adaptēšanos pirmsskolas izglītības iestādē raksturojošus kritērijus un rādītājus; 2.Pētīt teorētiskos avotus par bērnu adaptēšanos veicinošiem un traucējošiem faktoriem; 3.Izstrādāt teorētiskā analīzē pamatotus adaptēšanos veicinošas pirmsskolas izglītības iestādes vides nosacījumus un empīriski pārbaudīt to lietderību. Izmantojot pētījuma metodes (teorētiskās literatūras analīze, datu ieguves metodes: pedagoģiskais vērojums, anketēšana, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kvantitatīvo datu apstrādes metodes un kvalitatīvo datu kontentanalīzi: -bakalaura darba pirmajā nodaļā- pamatojoties uz teorētiskajiem aspektiem tiek izstrādāti 3-4 gadīgu bērnu adaptēšanās pirmsskolas izglītības iestādē raksturojošie kritēriji un rādītāji un tiek pētīti bērnu adaptēšanās veicinošie un traucējošie faktori. -otrajā nodaļā – tiek izvērsts pētījumus par adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē un pilnveidošanas iespējas. Pētījuma periods: 2020./2021.m.g. Par pētījuma avotiem ir izmantota pedagoģiskā, psiholoģiskā literatūra, valsts izglītības satura centra publicētā informācija, informācija no interneta autoru publikācijām. Bakalaura darba apjoms ir 50 lapas (bez pielikumiem). Darbā iekļautas 6 tabulas, 13 attēli, darbam pievienoti 3 pielikumi. Izmantoti 32 avoti, no kuriem 25 ir svešvalodās. Author of the Bachelor's thesis: Student of the professional bachelor's study programme of the Latvian University pedagogy, psychology and art faculty with the sub-programme “Pre-school and primary school teacher” student Inga Sumane. Scientific supervisor of the Bachelor's thesis: Professor, Dr. paed., Inguna Lace. Topic of Bachelor's thesis: Conditions for promoting the adaptation of a 3-4 year-old child in a pre-school education institution. The Aim of the Bachelor's thesis: theoretically analyse and empirically investigate the conditions of a 3-4-year-old adaption-enhancing environmental organisation in a pre-school education institution. Tasks of the Bachelor's thesis: 1.To develop theoretical criteria and indicators for the adaptation of children 3-4-year-olds in the educational establishment of education; 2.To study theoretical sources on children's adaptive and disruptive factors; 3.To develop theoretical analysis-based environmental conditions for pre-school educational institutions and do empirically testing on their usefulness. Using research methods (analysis of theoretical literature, data acquisition methods: pedagogical observation, questionnaire, pedagogical experimentation, quantitative data processing methods and qualitative data content analysis): -In the first chapter of The Bachelor's Thesis based on theoretical aspects, criteria and indicators for the adaptation of children 3-4-year-old children and adaptive anddisruptive factors are studied. -In the second chapter of the Bachelor’s Thesis the research on adaptation in a pre-school educational institution and the development options is expanded. Period of the research: School Year 2020./2021. Sources of the research: pedagogical and psychological literature, the information published by the State Education Content Center, information from the Internet author publications. The amount of the Bachelor's Thesis: 50 pages (without attachments). 6 tables, 13 pictures, 3 attachments are attached. 32 sources are used, 25 of which are in foreign languages.