Show simple item record

dc.contributor.advisorFreiberga, Inese
dc.contributor.authorFišere, Aiga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:11Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:11Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85006
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57224
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums “Radošās darbības sekmēšana pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomā 5 -6 gadus veciem bērniem” un tās darba autore ir Latvijas Universitātes studente Aiga Fišere. Darba vadītāja asoc.prof. Māra Urdziņa – Deruma. Pētījuma mērķis ir pētīt pirmsskolas vecākās grupas radošās darbības sekmēšanas iespējas tehnoloģijas mācību jomā. Pētījuma hipotēze - 5 -6 gadus veciem bērniem pirmsskolā radošo darbību tehnoloģijas mācību jomā sekmēs, ja uzdevumi tiks izstrādāti atbilstoši bērnu vecumposmam, interesēm, vajadzībām un mācību vide tiks iekārtota atbilstoši bērnu vecumam, izzināmajam tematam un brīvi pieejamiem mācību līdzekļiem. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek aplūkota aktualitāte par radošumu un radošās darbības sekmēšanas iespējām 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par radošumu, radošo darbību un pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģisko un fizisko attīstību. Kā arī vides un pedagoga darba kompetencēm, kas sekmē radošumu pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomā. Savukārt pētījuma otrajā daļā, balstoties uz teorētiskajām atziņām ir izstrādāti un aprobēti uzdevumi, kas sekmē bērnu radošumu tehnoloģiju mācību jomā. Balstoties uz pedagogu, psihologu atziņām un veikto pedagoģisko darbību, var secināt, ka radošo darbību 5 – 6 gadus veciem bērniem pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomā sekmē – bērnu vecumposmam atbilstoša mācību vide un uzdevumi, kas ir balstīti uz bērna spējām, zināšanām un interesēm. Kā arī pedagoga un bērna savstarpēja mijiedarbība, kas balstīta uz cieņas un uzticēšanās pamtprincipiem. Atslēgas vārdi: tehnoloģiju mācību joma pirmsskolā, vide pirmsskolā, pirmsskolas vecuma bērni, radošums, radošā darbība. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikuma. Darba kopējais apjoms ir 61 lappuses, 12 attēli, 9 tabulas, 58 literatūras avoti un 1 pielikums.
dc.description.abstractThe title of the bachelor's thesis “Promotion of creative activity in preschool in the field of technology education for children aged 5-6” and the author of the thesis is Aiga Fišere, a student of the University of Latvia. Supervisor Assoc.prof. Māra Urdziņa - Deruma. The aim of the research is to study the possibilities of promoting the creative activity of the pre-school senior group in the field of technology teaching. Research hypothesis - for 5-6 year old children, pre-school creative activities in the field of technology will be promoted if tasks are developed according to children's age, interests, needs and learning environment is arranged according to children's age, subject and freely available teaching aids. The theoretical part of the research deals with the topicality of creativity and the possibilities of promoting creative activity for 5-6 year old children in preschool. The findings of educators and psychologists on creativity, creative activity and psychological and physical development of preschool children are analyzed. As well as environmental and pedagogical work competencies that promote creativity in pre-school technology education. In the second part of the research, based on theoretical findings, tasks that promote children's creativity in the field of technology learning are developed and tested. Based on the findings of pedagogues, psychologists and the performed pedagogical activity, it can be concluded that creative activity for 5-6 year old children in pre-school technology learning is promoted by age-appropriate learning environment and tasks based on the child's abilities, knowledge and interests, as well as interaction between the teacher and the child, based on the basic principles of respect and trust. Keywords: technology field in preschool, environment in preschool, preschool children, creativity, creative activity. The qualification work consists of the theoretical and empirical part, conclusions, list of used literature and sources, appendix. The total volume of the work is 61 pages, 12 figures, 9 tables, 58 literature sources and 1 appendix.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjecttehnoloģiju mācību joma pirmsskolā
dc.subjectvide pirmsskolā
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectradošums
dc.subjectradošā darbība
dc.titleRadošās darbības sekmēšana pirmsskolā tehnoloģiju mācību jomā 5 -6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativePromotion of creative activity in preschool in the field of technology education for children aged 5-6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record