Trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu pilnveide dienas ritumā
Автор
Kalnciema, Solvita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba nosaukums: Trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu pilnveide dienas ritumā. Darba autore: Solvita Kalnciema Darba vadītāja: mg. paed. Rasma Purmale Darba mērķis: Teorētiski izzināt nosacījumus trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu veidošanai un praktiski sekmēt to apguvi dienas ritā pirmsskolā. Pētījuma objekts: Pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets: Pieklājīgas uzvedības paradumu veidošanās. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izstrādāti uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pieklājīgas uzvedības prasmju sekmēšanu. 2.Raksturot pieklājīgas uzvedības paradumu apguves iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. 3.Izstrādāt praktiskā pētījuma metodoloģiju 4.Izvērtēt trīs gadu vecu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu izmaiņas pedagoģiskās darbības rezultātā. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskās: teorētiskās literatūras salīdzinošā analīze, datu apstrāde. 2.Praktiskās: novērojums, anketēšana. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un empīriskajām daļām. Teorētiskajā daļā analizēta pieklājīgas uzvedības paradumu būtība un tās vispārīgs raksturojums pedagoģijas un psiholoģijas autoru darbos. Analizēti pieklājīgas uzvedības prasmju sekmējošie faktori, saistībā ar pētāmo problēmu, ievērojot 3 gadu vecu bērnu psihofizioloģiskās attīstības likumsakarības, izmantojot psiholoģijas zinātnieku Igora Puškareva, Ausmas Šponas, Alekseja Vorobjova, Anitas Vecgrāves atziņas un citus pedagoģijas zinātnieku darbus. Empīriskajā daļā tika pētītas rotaļu iespējas trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu pilnveidē pedagoģiskās darbības rezultātā. Atslēgas vārdi: bērns, pieklājīgas uzvedības prasmes, pirmsskola, rotaļa, dienas rits. Darba apjoms: 47 lpp., 7 attēli,4 tabulas, 1pielikums, 29 literatūras avoti Qualification title: How to improve the behavior habits of three-year-old children during the day when teaching politeness. Author of the work: Solvita Kalnciema Supervisor: mg. paed. Rasma Purmale Aim of the work: Theoretically to find out the conditions encouraging polite behavior of three-year-old children, build their habits and practice it throughout the pre-school work routine. Object of research: Pedagogical process in preschool. Subject of the research: Development of polite behavior habits. In order to achieve the set goal, the following tasks were developed: 1. To analyze the pedagogical and psychological scientific research about building polite behavioral skills. 2. To describe the possibilities of acquiring polite behavior habits in pedagogy process in preschool. 3. To develop a methodology of practical research 4. To evaluate the changes in the polite behavior habits of 3-year-old children as a result of pedagogical activity. Research methodology: 1. Theoretical: comparative analysis of theoretical literature, data processing. 2. Practical: observation, questionnaire. The qualification work consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part analyzes the nature of polite behavior habits and its general characteristics of the authors of pedagogy and psychology. Analyzed contributing factors to behavioral skills in relation to the research in connection with psychophysiological development of 3 years old children using psychology scientists Igor Pushkarev, Ausma Spona, Alexei Vorobyov, Anita Vecgrave cognitions and other works of pedagogical scientists. In the empirical part, studying the research of play in the polite behavioral manner of three-year-old children, also improvement of habits as a result of pedagogical activity. Keywords: child, polite behavior skills, preschool, play, daily routine. Thesis consists of: 47 pages, 7 pictures, 4 tables, 1 appendix, 29 literature sources