• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Radošās darbības veicināšanas iespējas 4 - 5 gadīgiem bērniem dizaina un tehnoloģiju nodarbībās

Thumbnail
Öffnen
299-85050-Reine_Kristine_kr19071.pdf (2.938Mb)
Autor
Reine, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darba temats: „Radošās darbības veicināšanas iespējas 4 - 5 gadīgiem bērniem dizaina un tehnoloģiju nodarbībās”. Bakalaura darba autore: Kristīne Reine Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Māra Urdziņa- Deruma Pētījuma mērķis: Pētīt 4 - 5 gadu vecu bērnu radošās darbības veicināšanas iespējas dizaina un tehnoloģiju rotaļnodarbībās. Pētījuma jautājums: Ar kādiem materiāliem un metodiskajiem paņēmieniem tiek veicināta radošā darbība dizaina un tehnoloģiju rotaļnodarbībās 4 - 5 gadīgiem bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt literatūru par radošo darbību, tās veicināšanas iespējām. 2.Izzināt un analizēt 4 - 5 gadu vecu bērnu attīstības likumsakarības pētāmās problēmas aspektā. 3.Izzināt un atklāt daudzveidīgu materiālu un metodisko paņēmienu izmantošanas iespējas 4 - 5 gadu vecu bērnu radošās darbības veicināšanā. 4.Izveidot rotaļnodarbību plānus radošās darbības veicināšanai. 5.Veikt empīrisko pētījumu un apkopot rezultātus. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskās daļas 1. nodaļā autore ir aprakstījusi autoru: I. Kraģa, L. Roķes, B. Kaļķes, I. Briškas, D. Kalējas, E. Dombravas, A. Šteinbergas, R. Geskes, S.Vordas u.c. atziņas par radošo darbību un 4-5 gadu vecu bērnu attīstības īpatnībām. Teorētiskās daļas 2. nodaļā tiek atklāti daudzveidīgi materiāli, izstrādājumi un metodiskie paņēmieni dizaina un tehnoloģiju nodarbībās radošās darbības veicināšanai dažādu autoru skatījumā E. Dombrava, I. Dikelsone, I.Vindberga, F. Vata u.c. Empīriskajā daļā 3. nodaļā aplūkoti izstrādātie rotaļnodarbību plāni radošās darbības veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Empīriskajā daļā 4. nodaļā ir dots pētāmās grupas raksturojums, izstrādāti radošās darbības kritēriji un līmeņi un atspoguļota pedagoģiskā izmēģinājuma darbības norise. Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 9 attēliem, 11 tabulām, secinājumiem, priekšlikumiem, 52 literatūras un izmantoto avotu saraksta, 6 pielikumiem. Darba apjoms: 56 lapaspuse. Atslēgas vārdi: daudzveidīgi materiāli, metodiskie paņēmieni, pirmsskola, radošā darbība.
 
The topic of the bachelor's thesis: "Opportunities of promoting creative activity for 4-5 year old children in design and technology classes". The author of the bachelor work: Kristīne Reine Scientific supervisor: Dr. paed. Māra Urdziņa- Deruma Aim of the research: To research the possibilities of promoting the creative activity of 4-5 year old children in design and technology play-classes. The question of the research: What materials and methodological techniques are used to promote creative activity in design and technology play-classes for 4-5 year old children. The tasks of the research: 1. To analyze the literature on creative activity, the possibilities of its promotion. 2. To cognize and analyze 4-5 year old children's regularities of development in the aspect of the researched problem. 3. To cognize and discover the possibilities of using various materials and methodological techniques in promoting the creative activity of 4-5 year old children. 4. Create play-lesson plans to promote creative activity. 5. Carry out empirical research and summarize the results. The bachelor's thesis consists of two parts: theoretical and empirical. In Chapter 1 of the theoretical part, the thesis author has described the authors: I. Kraģa, L. Roķe, B. Kaļķe, I. Briška, D. Kalēja, E. Dombrava, A. Šteinberga, R. Geske, S. Vordas, etc. quotes about creative activity and peculiarities of development of 4-5 year old children. In Chapter 2 of the theoretical part are revealed various materials, products and methodological techniques for the promotion of creative activity in design and technology classes from the point of view of various authors E. Dombrava, I. Dikelsone, I. Windberg, F. Vata and others. In Chapter 3 of the empirical part, are considered the developed play-lesson plans for the promotion of creative activity for 4-5 year old children in preschool. In Chapter 4 of the empirical part, is given the description of the research group, developed the criteria and levels of creative activity and reflects the course of the pedagogical experiment. The bachelor's thesis consists of an introduction, 4 chapters, 9 images, 11 tables, conclusions, proposals a list of 52 references and sources used, 6 annexes. Thesis consists of: 56 pages. Keywords: diverse materials, methodological techniques, preschool, creative activity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57248
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV