5-6 gadīgu bērnu patstāvības sekmēšana vizuālajā mākslā
Автор
Logina, Dārta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma: 5 - 6 gadīgu bērnu patstāvības sekmēšana vizuālajā mākslā Darba autore: Dārta Logina Darba vadītājs: Docents Dr.paed. Dagnija Vigule Pētījuma mērķis: analizēt teorētisko literatūru, veikt pētījumu par patstāvības sekmēšanu 5-6 gadīgiem bērniem vizuālās mākslas nodarbībās. Darbs tika izstrādāts divās daļās. Teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu un psihologu atziņa par patstāvību un tās sekmēšanu vizuālās mākslas nodarbības 5 – 6 gadīgiem bērniem, kas balstās uz H. Helminga, D. Lieģeniece, B. Frīdenberga, V. Hibnere, G. Svence, A.Vorobjovs, Z.Sīmane, I. Kraģis, A.Špona, I. Kļava u.c autora atziņām. Pētījuma empīriskā daļa balstās uz praktisko pētījumu, kurā piedalījās 10 bērni vecumā no 5 – 6 gadiem. Pētījuma laikā tika veikta bērnu sākotnējā novērošana, tika veikts praktiskais darbs ar bērniem, veikta atkārtota bērnu novērošana. Kā arī datu analīze , kura rezultāti tika apkopoti, lai izvērtētu bērnu patstāvību vizuālās mākslas nodarbībās. Pētījuma beigās apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka 5-6 gadīgu bērnu pastāvīga darbība vizuālajā mākslā norit veiksmīgi, ja bērns darbojas vidē, kas atbalsta patstāvību, ir brīvi pieejami materiāli. Bakalaura darbs sastāv no 50 lapām, 4 tabulām, 26 attēliem, 51 literatūras avotiem. The subject of study: Promotion of independence of 5 to 6 year-olds in visual arts Author of the study: Dārta Logina Head of work: Docent Dr.paed. Dagnija Vigule The aim of this study: analyze theoretical literature, carry out a study on promoting independence for 5 to 6 year-olds in visual arts The study was developed in two parts. In the theoretical part of the study was analyzed the findings of 5 to 6 year-olds’ independence and its promotion in visual arts lessons by teachers and psychologists. Findings were based on H. Helminga, D. Lieģeniece, B. Frīdenberga, V. Hibnere, G. Svence, A.Vorobjovs, Z.Sīmane, I. Kraģis, A.Špona, I. Kļava and on other authors. The empirical part of the study is based on a practical research involving 10 children aged from 5 to 6 years. The research consisted of initial observation of children, practical work with them and a follow-up observation. As well as a data analysis, which results were gathered to assess children's independence in visual arts lessons. In conclusion, the set hypothesis was confirmed – 5 to 6 year-olds are working successfully in visual arts when a child is active in an environment that supports independence with freely available materials. The work consists of 50 pages, 4 tables, 26 pictures, 51 literature sources.