4-5 gadīgu bērnu valodas bagātināšana darbā ar krāsām pirmsskolā
Автор
Lūse, Ira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienu tehnoloģiju pasaulē ir aktuāla bērnu valodas un runas attīstība un bagātināšana. Šajā tehnoloģiju laikā bērni daudz laika pavada viedierīcēs, vecāki strādā un ir maz laika komunikācijai un grāmatu lasīšanai. Tas ietekmē bērna valodas attīstību. Valoda ir nabadzīga un bērnam ir grūtāk izteikt savas emocijas, domas. Darba autore vēlējās savā kvalifikācijas darbā rast vienu no veidiem, kā bagātināt bērna valodu, mācot krāsas pirmsskolā. Darba autore savā darbā analizēja bērna īpatnības konkrētā vecuma posmā, meklējot atbilstošus risinājumus un ieteikumus bērnu valodas attīstībai. Kvalifikācijas darba temats: 4-5 gadīgu bērnu valodas bagātināšana darbā ar krāsām. Pētījuma mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā darbā ar krāsām pirmsskolā bagātināma 4-5 gadīgu bērnu valoda. Pirmajās divās sadaļās ir teorijas pētījums un analīze. Pirmajā darba teorētiskajā daļā raksturotas 4-5 gadīgas vecuma īpatnības un likuma. Trešajā sadaļā ir empīriskais pētījums, kas ietver metodoloģijas aprakstu un tā norisi, iegūto rezultātu analīzi un secinājumus. Darba empīriskajā daļā veikts pētījums par bērna valodas attīstības iespējām darbā ar krāsām, kā arī anketēti bērna vecāki par krāsu mācību apguvi. Kvalifikācijas darba apjoms: Darbs sastāv no teorijas daļas un empīriskās daļas. Teorijas daļa sastāv no divām lielajām nodaļām un trīs apakšnodaļām. Darbā iekļauti 15 attēlu, 6 tabulas un 30 izmantotās literatūras avoti. In today's technology world, the development and enrichment of children's language and speech is ongoing. At this time of technology, children spend a lot of time on their devices, parents work and have little time for communication and reading books with their own kids. This affects the development of the child's language. The language is poor, and it is harder for a child to express his or her emotions, thoughts. The author wanted to find one of the ways to enrich a child's language by teaching colors in preschool in her qualification job. In her work, the author analyzed the special features of the child at a particular age stage, seeking appropriate solutions and recommendations for the development of the child's language. Topic of the qualification work: Enriching the language of 4–5-year-old children with work in colors in preschool. Objective of the study: To theoretically clarify and practice how children of 4-5 years of age will be enriched in pre-school with colors. The first two parts include a study and the analysis of theory. The first theoretical part of the work describes the special features of 4-5 years of age and the law. The third part contains an empirical study which includes a description of the methodology and its progress, analysis of the results obtained and conclusions. In the empirical part of the work, a study has been carried out on the possibilities for developing the language of the child at work with colors, as well as a questionnaire for the parents of the child about learning color outside kindergarten in their own free time. Volume of the qualification work: The whole work consists of a part of the theory and the empirical part. Part of the theory consists of two large chapters and three subdivisions. The work includes 15 pictures, 6 tables and 30 sources of literature used