Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorNiedrīte, Ance
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:19Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:19Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85098
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57279
dc.description.abstractDarba autors: Ance Niedrīte Darba nosaukums: Muzikālā rotaļa kā bērna runas attīstības sekmētāja agrīnās bērnības vecmposmā (1- 3 gadi). Darba mērķis: teorētiski un praktiski analizēt un pamatot muzikālo rotaļu ietekmi uz runas attīstību bērniem agrīnajā vecumā 1-3 gadi. Darba saturs ietver divas galvenās daļas – teorētisko un empīrisko. Teorētiskajā daļā autore analizēja dažādu autoru – psihologu, pedagogu, logopēdu literatūru, lai gūtu teorētisku apstiprinājumu tam, ka muzikālās rotaļas sekmē bērna runas attīstību agrīnajā vecumposmā 1 – 3 gadi. Tika izpētīts agrīnās bērnības vecumposms, bērna runas attīstības raksturojums agrīnajā bērnībā, pedagogu un psihologu atziņu analīze par mūzikas ietekmi uz bērna runas attīstību agrīnajā vecumā, runas attīstības veicināšanas iespējas muzikālajās rotaļās. Empīriskajā daļā autore aprakstīja savus vērojumus pētījuma norises laikā. Darba autore veica intervijas ar bērnu vecākiem, kuriem ir bērns vecuma kategorijā 1-3 gadi, lai noskaidrotu viņu zināšanas un izpratni par muzikālo rotaļdarbību ietekmi uz runas attīstību. Anketas tika veidotas arī grupas pedagogiem un muzikālajām audzinātājām Valmieras PII. Pedagoģiskā pētījuma rezultātā tika apstiprināta izvirzītā hipotēze: “Bērnu runas attīstība agrīnajā vecumposmā 1-3 gadi, tiek bērnu attīstībai atbilstoši un regulāri veicināta, ja ģimenē un pedagoģiskajā procesā pirmsskolā, tiek izmantotas dažādas muzikālās rotaļdarbības”. Darba izpildes laikā, tika veikti vairāki būtiski secinājumi: 1. Jau agrīnās bērnības vecumposmā veidojas pirmās iemaņas runas attīstībā. 2. Mūzikai un runai ir vairākas kopīgas iezīmes – ritms, temps, artikulācija, intonācija, augstums, skaļums. 3. Tāpat kā mūzikai, tā arī valodai ir spēcīgs ritmiskais pamats. 4. Bērni mācās, atdarinot pieaugušos, tādēļ darbojoties agrīnā vecumā ar mazuļiem, ir nepieciešams skandēt izteiksmīgi, nedaudz palēlinātā tempā, skaidri izrunājot visus vārdus un skaņas. 5. Pētījuma ietvaros izvirzītā hipotēze tika apstiprināta, jo, bērnu ikdienā ieviešot bērnu interesēm un vecumam atbilstošas muzikālās rotaļas, varēja vērot bērnu runas attīstības kāpinājumu. Darba apjoms sastāv no 62 lpp., 30 attēliem, 7 tabulām, 32 literatūras avotiem, 4 pielikumiem. Atslēgasvārdi: agrīnās bērnības vecums, muzikālās rotaļdarbības, runas attīstības sekmēšana.
dc.description.abstractAuthor: Ance Niedrīte Topic of thesis: Musical games as the children’s speech developer for the early childhood stage (age 1 – 3 years) Aim of the thesis: to analyze and justify theoretically and practically the impact of musical games on speech development in children aged 1-3 years. The content of the paper includes two main parts - theoretical and empirical. In the theoretical part the author analyzes literature from different sources – psychologists, educators, speech therapists – to get the confirmation that musical games contribute to the speech development in the early childhood stage (age 1 – 3 years). The early childhood stage, the characterization of the speech development in early childhood, the analysis of educators' and psychologists' findings on the impact of music on the speech development at an early age, and the possibilities of promoting speech in musical games were studied. In the empirical part the author describes her observations during the study. The author conducted interviews with the parents of children aged 1 – 3 years to find out their knowledge and understanding of the impact of the musical games to the children’s speech development. Questionnaires were also made for the group's educators and musical educators of a pre-school in Valmiera. As a result of the pedagogical research the hypothesis put forward was confirmed: "Development of children's speech in the early childhood age of 1-3 years, is properly and regularly promoted, if different musical games and activities are used in the family and in the pedagogical process in preschool". During the research several essential conclusions were made: 1. Already in the early age of childhood, the first skills in the development of speech are formed. 2. Music and speech have several common features - rhythm, tempo, articulation, intonation, height, volume. 3. Music as well as speech has strong rhytmic basis. 4. Children learn by imitating adults, so when working with toddlers of early childhood age, it is necessary to chant expressively, at a slightly slowed down pace, clearly pronouncing all words and sounds. 5. The hypothesis put forward as part of the study was confirmed, because an increase in children’s speech development was observed by introduction of musical games appropriate to children's interests and age in their daily life. The paper consists of 60 pages, 30 pictures, 7 tables, 32 sources of literature, 4 attachments. Key words: early childhood age, musical games, promotion of the speech development.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectagrīnās bērnības vecums
dc.subjectmuzikālās rotaļdarbības
dc.subjectrunas attīstība
dc.subjectrunas attīstības sekmēšana
dc.titleMuzikālā rotaļa kā bērna runas attīstības sekmētāja agrīnās bērnības vecmposmā (1- 3 gadi)
dc.title.alternativeMusical games as the children’s speech developer for the early childhood stage (age 1 – 3 years)
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record