4-5 gadīgu bērnu pašvadīta mācīšanās spēju skmēšana vizuālajā mākslā
Author
Sūniņa, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Iveta Sūniņa savā bakalaura darbā “4 – 5 gadīgu bērnu pašvadītas mācīšanās spēju sekmēšana vizuālajā mākslā” ir apkopojusi dažādu psihologu un pedagogu pētījumus par pašvadītu mācīšanos un vizuālās mākslas ietekmi uz bērnu, gūtās atziņas darba autore pārbaudīja praksē. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, deviņām apakšnodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta, septiņiem pielikumiem. Pirmajā nodaļā ir apskatītas teorētiskās atziņas – kas ir pašvadīta mācīšanās, pedagoga līdzdalība pašvadītas mācīšanās sekmēšanai, 4 -5 gadīgu bērnu likumsakarības attīstībā, kā vizuālā māksla sekmē pašvadītu mācīšanos, un pedagoģiski psiholoģiskie nosacījumi pašvadītu mācīšanās spēju sekmēšanai. Otrā nodaļā iegūtās atziņas tiek pārbaudītas praksē. Darba autore ir izveidojusi piecus kritērijus, lai pierādītu izvirzīto hipotēzi. Balstoties uz šiem kritērijiem tika izvērtēti bērnu sasniegumi pēc darba autores piedāvātajām nodarbībām. Otrā nodaļā tiek aprakstīts pētījums – metodoloģiskais raksturojums, pētāmās grupas raksturojums, praktiskais darbs ar bērniem un pētījumā iegūto datu analīze. Bakalaura darba kopējais apjoms ir 67 lpp, darbā ir iekļauti 14 attēli un 2 tabulas. Literatūras un avotu saraksts sastāv no 53 avotiem, no kopējā avotu skaita 11 ir svešvalodās. Iveta Sūniņa in her bachelor thesis "promoting self-directed learning skills in visual arts for 4-5 year old children" has compiled research by various psychologists and educators on self-directed learning and the impact of visual arts on the child, the author tested the lessons learned in practice. The bachelor's thesis consists of an introduction, two chapters, nine subsections, conclusions, proposals, bibliography, seven appendices. The first chapter deals with theoretical findings - which is self - directed learning, teacher participation to promote self- directed learning, in the development of regularity in 4-5 year old children, how visual arts promote self- directed learning and pedagogical psychological conditions to promote sel- directing learning abilities. The findings of the second chapter are tested in practice. The author of the paper has developed five criteria to prove the hypothesis. The children's achievements were evaluated according to the criteria offered by the author of the work. The second chapter describes the research - methodological description, characteristics of the research group, practical work with children and analysis of research data. The total volume of the bachelor's thesis is 67 pages, the work includes 14 pictures and 2 lists. The list of literature and sources consists of 53 sources, 11 of the total number of sources are in foreign languages.