Show simple item record

dc.contributor.advisorMiķelsone, Ilze
dc.contributor.authorKrūmiņa, Līga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:20Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85118
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57289
dc.description.abstractPar pētījama aktualitāti liecina tas, ka Latvijā tika izstrādāts jauns – kompetencēs balstīts saturs, kurā pamatprasmes ir dalītas septiņās pamatjomās un caurviju prasmēs, viena no tām ir digitālā kompetence. Pirmsskolas pedagoģiskajā procesā digitālās kompetences attīstība ir jauns, līdz šim neiekļauts un neuzsvērts mācīšanās aspekts. Maģistra darba “Mācību līdzekļi pirmsskolas vecuma bērnu digitālās kompetences attīstībai” teorētiskajā daļā tika analizētas digitālās kompetences pirmsskolas izglītības procesam, tika aplūkots pirmsskolas mācību līdzekļu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums. Empīriskajā daļa tika pētītas pirmsskolas skolotāju attieksmes un viedokļi par digitālajiem mācību un metodiskajiem līdzekļu (DMML) izmantošanu mācību procesā. Pētījumam tika izmantota daļēji strukturētas intervijas un fokusgrupas diskusija. Pētījuma procesā tika apzinātas Latvijā pieejamās DMML, apkopoti un analizēta projekta “Digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde inovatīvu pirmsskolas izglītības programmu nodrošināšanai” (Nr 8.3.1.2/19/A/014)” pirmsskolas skolotāju aprobācijas ziņojumi. Tika veikt arī aptauja. Secināts, ka digitālās kompetences attīstās, izmantojot digitālās tehnoloģijas. Analizējot iegūtos datus, tika secināts, ka pirmsskolas vecuma bērni mācību procēsā izmanto digitālās tehnoloģijas tikai skolotāju pārraudzībā. Tas liecina, ka nepieciešams izzināt digitālo tehnoloģiju nozīmi un izmantošanu mācību procesā, kā arī pilnveidot skolotāju attieksmi un digitālās kompetences. Atslēgvārdi: digitālās kompetences, pirmsskolas vecuma bērni, digitālie mācību un metodiskie līdzekļi, digitālās tehnoloģijas
dc.description.abstractThe topicality of the research subject is evidenced by the fact that a new content of competence was developed in Latvia, in which basic skills are divided into seven basic areas and cross-cutting skills, one of which is digital competence. The development of digital competence in the pre-school pedagogical process is a new aspect of learning that has not been included and emphasized so far. The theoretical part of the master's thesis “Teaching aids for the development of digital competence of preschool children” analyzed digital competences in the process of pre-school education, only the pedagogical and psychological characteristics of pre-school teaching aids were considered. The empirical part explored the attitudes and opinions of preschool teachers about the use of digital teaching and learning tools (DMML) in the teaching process. Semi-structured interviews and focus group discussions were used for the study. In the process of the research, the DMML available to Latvia was identified, and the approbation reports of the preschool teachers of the project “Development of Digital Teaching and Methodological Tools for the Provision of Innovative Preschool Education Programs” (No. 8.3.1.2/19/A/014) were compiled and analyzed. A survey was also conducted. It is concluded that the use of digital competencies using digital technologies. Analyzing the obtained data, it is only concluded that digital technologies are used in the learning process of preschool children only under the supervision of teachers. This shows the need to learn about the importance of digital technologies and to use them in the teaching process, as well as to improve teachers' attitudes and digital competences. Keywords: digital competences, preschool children, digital teaching and teaching aids, digital technologies
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdigitālā kompetence
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectdigitālie mācību un metodiskie līdzekļi
dc.subjectdigitālās tehnoloģijas
dc.titleMācību līdzekļi pirmsskolas vecuma bērnu digitālās kompetences attīstībai
dc.title.alternativeTraining Tools for the Development of Digital Competence for Children of Pre-School Age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record