• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3 - 4 gadus vecu bērnu emocionālās pašregulācijas veidošana pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
Öffnen
299-85136-Jurkevica_Liga_lj17005.pdf (1.511Mb)
Autor
Jurkevica, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu “3 - 4 gadus vecu bērnu emocionālās pašregulācijas veidošana pirmsskolas izglītības iestādē”. Emocijas ir viens no vairāk pētītajiem tematiem psiholoģijā, jo tās skar pilnīgi visas cilvēka dzīves jomas. Neapzināta, primitīva, asociāla emocionālā uzvedība ietekmē socializēšanās procesus. Tāpēc svarīgi jau no mazotnes rādīt un mācīt ar savu piemēru (pieaugušais kā atdarināšanas paraugs pirmsskolā), darbībām un metodēm emociju regulācijas nozīmi sociālajā mijiedarbībā. Laikmetā, kad notiek nepārtrauktas un diezgan straujas izmaiņas ekonomiskajā, tehnoloģiju, zinātņu, arī veselības jomās, cilvēkam jābūt ar stabilu emocionālās pašregulācijas sistēmu, lai elastīgi spētu asimilēties dzīves pārmaiņu procesā. Tāpēc pamati emociju kontrolē un izpratnē bērnam jāsāk apgūt jau agrā bērnībā ar pieaugušā palīdzību. Pētījuma mērķis ir pētīt 3 – 4 gadus vecu bērnu emocionālo uzvedību un emocionālās pašregulācijas veidošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par jēdzieniem emocijas un emocionālā pašregulācija, emocijām un to izpausmes veidiem, prasmi kontrolēt un paust emocijas 3 – 4 gadīgu bērnu vidū. Empīriskajā daļā tiek veikts praktisks pētījums, kurā izmantotas metodes – pedagoģiskā novērošana un pedagoga praktiskais darbs. Empīriskajā daļā tiek aprakstīta metodoloģijas izstrāde, pētāmās grupas raksturojums, pētījuma norises apraksts un rezultātu analīze. Pētījumā piedalījās 21 bērns vecumā no 3 – 4 gadiem. Emocionālās pašregulācijas līmeņa noteikšanai tika izvēlēti vairāki uzdevumi un izstrādāti kritēriji emocionālās pašregulācijas līmeņa novērtēšanai. Pētījuma gaitā tika konstatēta emocionālās pašregulācijas līmeņa uzlabošanās. Pētījums ir atspoguļots 66 lappusēs. Tas ietver 7 tabulas un 12 attēli, tika izmantotas 66 literatūras avoti. Atslēgvārdi: emocijas, emociju veidi, emociju pašregulācija, emocionālā inteliģence
 
The subject of my thesis is “ Creating emotional self-regulation skills in preschool class for 3-4 year old children”. Emotions are one of the most researched subjects in psychology, as it is part of every aspect of human life. Unconscious, primitive, antisocial behaviour has effect on socialization process. For this reason, it is important to be a positive row model for children by showing methods and importance of controlling emotions in social interactions. In this century, when continuously we are a part of rapid economical, technological, scientific and medical changes human beings have to be with stabile emotional self-regulation system, to be able to successfully adapt. For this reason, it is very important for children to start learning emotion regulation skills early with assistance of an adult. The goal of this research is to study emotional behaviour for 3-4 year old children and creating an environment in preschool to learn emotion regulation skills. This thesis consists of two sections. The first section of this thesis presents a comparison of different authors research and theories concerning emotions, self-regulation skills, ability to express emotions and control emotions for 3-4 year old children. The practical section presented within this paper analyses methodologies, describes the research subjects and the results of the research. The methods used in this research are pedagogical observation and practical tasks. There was 21 children age 3-4 participating in this study. There was tasks and criteria created to observe children’s emotional self-regulation. The hypothesis given is correct that by performing certain tasks the level of self-regulation skills has improved. This thesis is composed of 66 pages, 7 tables, 12 images. This paper referenced 66 sources of information. Key words: emotions, types of emotions, emotion self-regulation skills, emotional intelligence.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57298
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV