Vienaudžu savstarpējās agresijas izpausmes un to novēršanas iespējas sākumskolā
Autor
Pūcīte, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Vienaudžu savstarpējās agresijas izpausmes un to novēršanas iespējas sākumskolā Bakalaura darba autore: Inga Pūcīte Bakalaura darba mērķis: izzināt vienaudžu savstarpējās agresijas izpausmes cēloņus un tās novēršanas iespējas. Darbā ir veikts teorētiskais pētījums ar secinājumiem par agresijas jēdziena analīzi, tās veidiem, agresivitāti, agresīvu rīcību, vienaudžu savstarpējās agresijas izpausmēm. Praktiski pētīts par vienaudžu agresijas izpausmes veidiem sākumskolā un to novēršanas iespējām. Pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā skolēniem tika attīstītas emociju un uzvedības kontroles spējas, problēmu risināšanas prasmes, prosociāla uzvedība, izpratne un rūpes par citiem un uzlabotas vienaudžu savstarpējās attiecības, veidojot pozitīvu attieksmi pret citiem, kā rezultātā tika mazināta vienaudžu savstarpējās agresijas izpausmes. Bakalaura darba apjoms: 57 lpp., 2 attēli, 4 tabulas, 34 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: vienaudžu agresija, sākumskola, agresijas novēršana, agresivitāte. Expressions of peer-to-peer aggression and their prevention in primary school Author of bachelor thesis: Inga Pūcīte The aim of the bachelor thesis: to explore the causes of peer-to-peer aggression and the possibilities for preventing it. A theoretical study has been carried out with conclusions on the analysis of the concept of aggression, its types, aggression, aggressive behaviour, the expression of peer-to-peer aggression. A practical study has been carried out on forms of peer aggression in primary school and on ways of preventing them. The pedagogical pilot developed pupils’ emotion and behaviour control skills, problem-solving skills, pro-social behaviour, awareness and concern for others and improved peer relationships by developing positive attitudes towards others, resulting in a reduction in peer aggression. Scope of bachelor thesis: 57 pages, 2 figures, 4 tables, 34 bibliographic list items, 6 annexes. Key words: peer aggression, primary school, prevention of aggression, aggression.