Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs vidējā pirmsskolas vecumposmā
Autor
Brokāne, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma: Vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un spēlēs vidējā pirmsskolas vecumposmā. Darba autore: Gita Brokāne Darba vadītāja: Docente, Dr.paed. Inese Freiberga Darba mērķis: teorētiski pamatot un praktiski pētīt vārdu krājuma paplašināšanas iespējas vidējā pirmsskolas (4 – 5 gadus) vecumposma bērniem rotaļās un spēlēs. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagogu un psihologu atziņas par vārdu krājuma paplašināšanu, raksturotas vidējā vecumposma, sevišķi, 4 – 5 gadus, bērnu attīstības likumsakarības, kā arī noskaidrotas vārdu krājuma paplašināšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Bakalaura darba empīriskajā pētījumā tiek veikta bērnu novērošana pētījuma sākumā un pētījuma beigās pēc iepriekš izvirzītiem kritērijiem, lai izzinātu bērnu vārdu krājumu, veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība – daudzveidīgu rotaļu un spēļu integrēšana visas dienas garumā, kā arī iegūto rezultātu salīdzināšana un analīze. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, spēles un rotaļas, vidējais pirmsskolas vecumposms (4-5 gadi). Bakalaura darba apjoms: 50 lpp, 5 tabulas, 9 attēli, 64 literatūras avoti. Title of the Bachelor’s thesis: Expanding vocabulary of middle age preschool children by use of games and activities. Author of the work: Gita Brokāne Supervisor: doc. Dr. paed. Inese Freiberga Aim of the work: theoretically substantiated and practically researched possibilities of expanding vocabulary for middle pre-school (4 - 5 years) age children in games and activities. The bachelor's thesis consists of a theoretical part and empirical research. The theoretical part analyzes the findings of teachers and psychologists on the expansion of vocabulary, describes the regularities of the middle age, especially, 4 - 5 years, children's development, as well as the possibilities of expanding the vocabulary in games and activities. In the empirical research of the bachelor's thesis, children are observed at the beginning and at the end of the research according to the previously set criteria to find out children's vocabulary, pedagogical experiment is performed - integration of various games and games throughout the day, as well as comparison and analysis of the obtained results. Keywords: vocabulary, games and activities, middle pre-school (4-5 year old) children. Volume of Bachelor’s thesis: 50 pages, 5 tables, 9 figures, 67 references.