1,5- 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļās
Author
Skrača, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Madara Skrača Darba nosaukums: 1,5- 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana rotaļā. Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 1,5 – 3 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu rotaļās. Darba teorētiskajā daļā darba autore analizēja 1,5 -3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju raksturojumu un to būtību. Tika izzināta un apkopota informācija par to kas ir prasme. Tika aprakstītas galvenās pašapkalpošanās prasmes, kuras ir jāapgūst bērna pirmsskolas izglītības iestādē. Tika aplūkotas agrīnā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības. Darba autore analizēja, kā ar rotaļu palīdzību veicināt bērnu pašapkalpošanās prasmes. Darba praktiskajā daļā darba autore izveidoja pašapkalpošanās prasmju vērtēšanas kritērijus. Tika atspoguļots bērnu raksturojums pētāmās problēmas aspektā. Darba autore veica vērošanu un pēc izvirzītajiem kritērijiem tika novērtētas atsevišķas bērnu pašapkalpošanās prasmes. Lai veicinātu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi, darba autore īstenoja dažādas rotaļas un vingrinājumus. Pētījuma beigās darba autore salīdzina sākotnējo bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves līmeni un pētījuma beigu rezultātus un secina, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes ir pilnveidojušās. Pētījuma hipotēze ir apstiprinājusies: 1,5 - 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana ir veiksmīgāka, ja skolotājs atlasīs atbilstošas rotaļas un vingrinājumus pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai. Darba apjoms: 57 lapaspuses, 4 tabulas, 18 attēli, 9 pielikumi, 53 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: agrīnais vecumposms, pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, rotaļa. Author of the bachelor's thesis: Madara Skrača Title of the bachelor's thesis: Promoting self-care skills of 1,5- 3-year-old’s in games. The aim of the research: theoretically analyze and practically study the promotion of selfservice skills of 1.5 - 3-year-old children in games. In the theoretical part of the work, the author analyzed the characteristics and essence of selfservice skills of 1.5 -3-year-old children. Information about what is a skill was found out and gathered. The main self-service skills were described, what need to be acquired in a child's preschool. The regularities of the development of early preschool children were considered. The author analyzed how to promote children's self-care skills through play. In the practical part of the work, the author developed criteria for evaluating self-service skills. The characteristics of the children in terms of the research problem were presented. The author of the work observed and selected children's self-care skills according to the set criteria. In order to promote the acquisition of children's self-care skills, the author implemented various games and exercises. At the end of the research, the author compares the initial level of children's self-care skills acquisition and the results of the end of the research and concludes that children's self-care skills have improved. The hypothesis of the research has been confirmed: the promotion of self-service skills of 1.5 - 3-year-old children is more successful if the teacher selects appropriate games and exercises to promote self-service skills. Thesis content: 57 pages, 4 tables, 18 images, 9 attachments, 53 literature sources Keywords: early age, self-care skills, preschool, play.