Madonas novada tradīciju iepazīšanas saturs un metodika sākumskolas 3.klasē
Autor
Pirksta-Sirmā, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore. Lāsma Pirksta-Sirmā. Darba zinātniskā vadītāja. Asoc. prof. Dr. paed. Gunta Siliņa – Jasjukeviča. Bakalaura darba temats ir Madonas novada tradīciju iepazīšanas saturs un metodika sākumskolas 3.klasē. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt Madonas novada tradicionālās kultūras integrētas apguves iespējas Madonas novada sākumskolas 3.klasē. Darba teorētiskajā daļā autore raksturo novada tradīciju apguves nozīmi sākumizglītībā un novadam raksturīgo tradīciju apguves nozīmi jaunākā skolas vecuma bērnu izglītošanā un audzināšanā. Analizē Madonas novada tradicionālo kultūru, izmantojot dažādu autoru apkopotos novadpētniecības materiālus. Piedāvā pārskatu par dažādu mācību priekšmetu sasniedzamo rezultātu 3.klasē novada tradīciju apguves kontekstā. Darba praktiskajā daļā autore atbilstoši pētījuma plānam izstrādā un veic integrētu Madonas novada tradīciju apguves izmēģinājuma programmu divām nedēļām un pārbauda to praksē, raksturo savu pedagoģisko izmēģinājuma darbību. Intervē skolēnus, lai izpētītu viņu iegūto pieredzi un apkopotu rezultātus. Izdara secinājumus. Pētījumā secināts, ka novada tradīciju izzināšanu var ļoti veiksmīgi apvienot ar mācību priekšmetu jomu sasniedzamajiem rezultātiem, kuri papildina viens otru un ļauj daudz efektīgāk mācīties, vienlaikus sekmējot skolēnu kultūras izpratni par sava novada tradīcijām. Pētījuma ietvaros tika noskaidrots, ka izzinot novada tradīcijas integrētās mācībās, un izmantojot dažādas mācību metodes, skolēni ar prieku iesaistās mācību procesā un turpina apgūt izzināšanas procesu arī ārpus skolas. Atslēgas vārdi. Novada tradīcijas, sākumizglītība, integrētas mācības. Darba saturs. Bakalaura darbs sastāv no 46 lapaspusēm, 14 attēliem, 10 pielikumiem un 55 literatūras un informācijas avotiem. Author of the work. Lāsma Pirksts-Sirmā Scientific head of work. Asoc. prof. Dr. paed.Gunta Silina – Jasjukeviča. The subject of bachelor's work is the content and methodology of familiarising with Madona's introductory traditions in primary school grade 3. The aim of the study is to study theoretically and practically the possibilities of integrated learning of the traditional culture of the Madona municipality in the primary school of Madona. In the theoretical part of the work, the author describes the importance of acquiring municipal traditions in the initial education and the importance of learning traditions inherent in the county in the education and education of children of the youngest school age. Analyse the traditional culture of the Madona municipality using municipal research materials collected by different authors. Offers an overview of the results to be achieved by different subjects in Class 3 in the context of the acquisition of municipal traditions. In the practical part of the work, the author draws up and carries out an integrated pilot programme for learning Madona municipality traditions for two weeks and examines it in practice, describes her teaching pilot activity. Interviews pupils to study their experience and collect results. Conclusions shall be drawn. The study concludes that the learning of municipal traditions can be very successfully combined with the results achieved in the fields of learning subjects, which complement each other and allow more effective learning, while at the same time contributing to the understanding of the culture of pupils about the traditions of their county. As part of the study, it was found that by exploring the traditions of the municipality in integrated learning and using different teaching methods, pupils were pleased to engage in the learning process and continued to learn the learning process outside of school. Key words. Local traditions, primary school education, integrated teaching and learning. Content of the job. The bachelor's work consists of 46 pages, 14 images, 10 attachments and 55 sources of literature and information.