Vecāku un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības metožu izstrāde darbam ar iestādes bērniem adaptācijas periodā
Autor
Bērziņa, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba mērķis ir izstrādāt vecāku un pirmsskolas izglītības iestādes sadarbības metodes darbam ar iestādes bērniem adaptācijas periodā. Darba autors: Ilona Bērziņa. Darba vadītājs: Guna Svence. Darba teorētiskajā daļā veikta literatūras analīze, kur izzināti aktuālākie pētījumi un zinātniskie darbi par adaptācijas perioda procesa norisi pirmsskolas izglītības iestādēs. Kā galvenais faktors veiksmīga adaptācijas procesa norisei ir pieaugušo sadarbībai, taču nav izstrādātas vienotas vadlīnijas visās pirmsskolas izglītības iestādēs. Darba empīriskajā daļā, veicot literatūras analīzi izšķirti 80 dažādi ieteikumi veiksmīgam adaptācijas procesa. Balstoties uz 19 veiktām intervijām ar piecu Vidzemes novadu pirmsskolas izglītības iestādēm un veicot to analīzi, pētījumā izveidots vienotu ieteikumu kopums, kuru pielietojot mācību procesā iespējams veicināt veiksmīgu bērna adaptācijas periodu. The aim of this Bachelors work is to develop cooperation methods between parents and pre-school education institutions for work with children during the adaptation period. Author of this work: Ilona Berzina Work Leader: Gunta Svence. Theoretical section of this work contains literature analysis, where the most current research and scientific works about pre-school educational institution adaptation period procedure As the most important factor for successful adaptation process is the cooperation of adults, but no common guidelines have been made in all of the pre-school institutions Empirical part of the work, contains litarature analysis of 80 different recommendations for a successful adaptation process. Based on 19 interviews in five different counties of Vidzeme with pre-school educational institutions and performing the analysis, the study has developed a set of common recommendations, which can be used to promote a successful child’s adaptation period in the learning process.