4-5 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veicināšana pašizpausmes procesā ar dabas materiāliem pirmsskolā
Автор
Ņesterova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Olga Ņesterova Studiju darba temats: 4-5 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšana pašizpausmes procesā ar dabas materiāliem pirmsskolā. Mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt kā pašizpausmes procesā ar dabas materiāliem pirmsskolā var veicināt 4-5 gadīgu bērnu sociālās prasmes. Studiju darba teorētiskajā daļā tiek pētīta un analizēta zinātniskā literatūra par sociālo prasmju būtību un klasifikāciju, tiek raksturoti 4-5 gadīgi bērni. Šajā nodaļā tiek aprakstīta sociālo prasmju veicināšana pašizpausmes procesā ar dabas materiāliem pirmsskolā. Studiju darba empīriskajā daļā tiek novērotas bērnu sociālās prasmes, sākotnēji un atkārtoti pēc regulāras pedagoģiskās izmēģinājuma darbības pēc izstrādātajiem kritērijiem. Analizēti un salīdzināti iegūtie rezultāti. Noskaidrots vecāku un pedagogu viedoklis par sociālo prasmju apguvi. Pētījumā izvirzīts jautājums: Kā pašizpausmes procesā ar dabas materiāliem pirmsskolā var veicināt 4-5 gadīgu bērnu sociālās prasmes. Atslēgas vārdi: sadarbība, pirmsskola, sociālās prasmes, radošā rotaļa, socializēšanās, pedagogs, emocijas. Studiju darba struktūra: darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās, kuras kopā sastāda 45 lappuses. Bakalaura darbā ietilps 6 attēli, 6 tabulas un 4 pielikumi. Darbā tika izmantoti 50 literatūras avoti. Author of the work: Olga Ņesterova Thesis topic: Promotion of social skills of 4-5 year old children in the process of self-expression with natural materials in preschool. Theoretically analyze and practically test how the social skills of 4-5 year old children can be promoted in the process of self-expression with natural materials in preschool. The aim: In the theoretical part of the work, the scientific literature on the essence and classification of social skills is studied and analyzed, 4-5 year old children are described. This chapter describes the promotion of social skills in the process of self-expression with natural materials in preschool. In the empirical part of the work, children's social skills are observed, initially and repeatedly after a regular pedagogical test according to the developed criteria. The obtained results are analyzed and compared. The opinion of parents and teachers about the acquisition of social skills has been clarified. The research raises the question: As a process of self-expression with natural materials in preschool can promote the social skills of 4-5 year old children. Keywords: cooperation, preschool, social skills, creative play, socialization, teacher, emotions. Structure of the work: the work consists of two parts – theoretical and empirical, which together consist of 45 pages. The bachelor thesis will include 6 pictures, 6 tables and 4 annexes. Were used in the work 50 literature sources.