Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma aktivizēšana pedagoģiskajā procesā
Author
Bahromkina, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: ‘’Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma aktivizēšana pedagoģiskajā procesā.’’ Darba autore: Jeļena Bahromkina Darba vadītāja: Doc., Dr. paed. Inga Stangaine Darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt un izzināt 4-5 gadus vecu bērnu vārdu krājuma bagātināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā . Pirmajā daļā tiek iepazīstināts ar bērna valodas un runas attīstību vidēja pirmsskolas vecuma bērniem, vārdu krājumu izpēti, attīstību, analīzi, secinājumiem. Analizēts bērnu valodas apguves process, jēdzieni un vārdu krājuma veidošana, izpētot pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas. Šajā nodaļa aprakstīts pieaugušo un bērnu sadarbība, pieaugušo līdzdalība bērnu vārdu krājuma bagātināšanā. Otrajā daļā ir atspoguļota empīriskā pētījuma norise – izklāstīta pētījumu metožu izvēle, veikts bērnu vārdu krājuma novērtējums pētījumā sākumā un pētījumā beigās, balstoties uz iepriekš izstrādātājiem kritērijiem un analizēts. Praktiskā darbībā ar bērniem atspoguļo rotaļu un spēļu izmantošanas iespējas bērnu vārdu krājuma bagātināšanas sekmēšanā. Pētījumā hipotēze apstiprinājās, ņemot vērā izvirzītos nosacījumus, kā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem vārdu krājuma bagātināšana noritēs veiksmīgi ja, skolotājs izveidos papildus spēles nosacījumus tā, lai bērni var lietot jaunos vārdus mijiedarbībā ar vienaudžiem. Atslēgas vārdi: vārdu krājuma bagātināšana, valoda, runas attīstība, pirmsskolas vecums, rotaļas, spēles. Darba apjoms: Darbs sastāv no 57 lpp., darbu ilustrē 3 tabulas un 9 attēli. Darbā izmantoti 36. zinātniskās literatūras avoti. Thesis title: Activation of the Vocabulary of Middle Age Preschool Children in the Pedagogical Process. The author: Jelena Bahromkina The supervisor: Inga Stangaine, Doc. Dr. paed The aim: To study theoretically and practically and find out the possibilities of enriching the vocabulary of 4-5-year-old children in the pedagogical process in preschool. The first part introduces the development of a child's language and speech of middle preschool children, vocabulary research, development, analysis and conclusions. The process of children's language acquisition, concepts and vocabulary development are analysed, researching the theoretical findings of teachers and psychologists. This chapter describes the cooperation between adults and children, the participation of adults in the enrichment of children's vocabulary. The second part covers the course of the empirical research - describes the choice of research methods, evaluates children's vocabulary at the beginning and at the end of the study, based on previously developed criteria and analyses. In practical activities with children, the possibilities of using toys and games to promote the enrichment of children's vocabulary are reflected. The hypothesis was confirmed in the study, considering the conditions set for how the vocabulary enrichment of preschool children will be successful if the teacher creates additional playing conditions so that children can use the new words in their interactions with peers. Keywords: vocabulary enrichment, language, speech development, preschool age, games, games. Scope of work: The work consists of 57 pages. illustrated by 3 tables and 9 figures. There are used 36 sources of scientific literature in the work.