5 -6 gadīgu bērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās dabā
Autor
Juzjuka, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums ir “5-6 gadīgu bērnu radošuma sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās dabā”. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski noskaidrot, kā rosināt radošumu 5-6 gadus veciem bērniem vizuālajā mākslā brīvā dabā. Pētījuma objekts: vizuālās mākslas nodarbības organizētas brīvā dabā. Pētījuma priekšmets: 5 -6 gadīgu bērnu radošums. Uzdevumi: Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas atziņas par radošuma rosināšanu. Izpētīt 5-6 gadus vecu bērnu radošuma attīstību vizuālās mākslas nodarbībās dabā. Apkopot un izstrādāt brīvā dabā organizētas nodarbības 5-6 gadus veciem bērniem radošuma attīstības veicināšanai vizuālajā mākslā. Izstrādāt ieteikumus skolotājiem radošuma attīstības veicināšanai 5-6 gadus veciem bērniem vizuālās mākslas nodarbības organizējot brīvā dabā. Pētījuma metodes: Teorētiskās literatūras analīze. Pedagoģiskā novērošana. Pedagoģiskā izmēģinājumdarbība Datu apkopošana un analīze. Pētījuma bāze: Pētījums tiek veikts Rīgas pirmsskolas izglītības iestādē “Brīnumpupa” (nosaukums mainīts). Pētījumā darbojās 20 bērni no 2 dažādām grupām. 10 bērni no grupas “Zaķēni”, 10 no kontrolgrupas “Ezīši” (nosaukumi manīti). Analizēta 5-6 gadus vecu bērnu radošuma attīstība vizuālās mākslas nodarbību laikā. Izstrādāti produktīvi secinājumi, lai rosinātu 5-6 gadus vecu bērnu radošuma attīstību vizuālajā mākslā , organizējot nodarbības brīvā dabā. Darbs sastāv no divām daļām: 1. Teorētiskās; 2. Empīriskās. Darba apjoms ir 65 lpp, darbā ir 25 attēli, 6 tabulas, 39 literatūras avoti. Darba galvenie atslēgas vārdi: RADOŠUMS, VIZUĀLĀ MĀKSLA, PIRMSSKOLA ATTĪSTĪBA, BRĪVDABAS PEDAGOĢIJA. The title of this bachelor's thesis is "Assessment of creativity in visual arts using natural materials for 5–6-year-old children". The aim of this thesis is to find out theoretically and practically how to promote creativity in 5–6-year-old children in visual arts using natural materials. Research objective: Organised visual arts classes outdoors. Research subject: 5-6-years-old children creativity. Objectives: • To analyse the findings of pedagogy and psychology on promoting the creativity. • To study the development of creativity of 5–6-year-old children in visual art classes in nature. • Gather and develop outdoor activities for 5–6-year-old children to promote the creativity in visual arts. • To develop recommendations for teachers to promote the development of creativity by organising visual arts classes for 5–6-year-old children in the open air. Research methods: • Analysis of theoretical literature. • Pedagogical observation. • Pedagogical practices. • Data collection and analysis. Bases of research: The research is carried out in Riga pre-school educational institution “Brīnumpupa” (Pseudonym). The study involves 20 children from 2 different groups. 10 children from the group "Zaķēni" (Pseudonym), 10 from the control group " Ezīši " (Pseudonym). The analysis of 5–6-year-old children development of creativity during visual arts classes. 4 Use of developed productive conclusions to encourage the development of 5–6-year-old children's creativity in the visual arts by organizing outdoor activities. This thesis consists of two parts: 1. Theoretical. 2. Empirical. Thesis consists of 65 pages, 25 figures, 6 tables, 39 references. The main keywords of the work: CREATIVITY, VISUAL ARTS, PRESCHOOL DEVELOPMENT, OUTDOOR PEDAGOGY.