Folkloras izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu kultūras izpratnes veicināšanai pirmsskolā
Autor
Kerimova, Ļubova
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs izstrādāts par tematu “Folkloras izmantošana 5-6 gadus vecu bērnu kultūras izpratnes veicināšanai pirmsskolā”. Bakalaura darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski un empīriski pētīt 5-6 gadus vecu bērnu kultūras izpratnes veicināšanas iespējas, izmantojot folkloru. Darba teorētiskajā daļā analizēts kultūras izpratnes jēdziens un kultūras ietekme uz bērna personības veidošanos. Liela uzmanība pievērsta mācību jomas “Kultūras izpratne un pašizpausme mākslā” satura īstenojumam pirmsskolas izglītības iestādēs. Empīriskā pētījumā analizēts, kā mazākumtautību bērniem veidojas izpratne par nacionālās un latviešu kultūras saiknēm, aktīvi līdzdarbojoties folklorā balstītos pasākumos. Pētījuma rezultāti ļauj apstiprināt hipotēzi: aktīvi iesaistot bērnus tautu kultūras tradīciju iepazīšanas procesā, izmantojot folkloru, veiksmīgi attīstās viņu kultūras izpratne. The Bachelor's work has been developed on “Using Folklore to Promote the Cultural Awareness of 5-6-year-olds in Early School”. The bachelor's work is designed to study theoretically and empirically the possibilities of promoting cultural awareness of children aged 5-6 through folklore. The theoretical part of the work analyses the concept of cultural awareness and the cultural impact on the formation of a child's personality. A major focus is on the implementation of the content of the “Cultural Awareness and Self-Dispute in Arts” teaching area in pre-primary education institutions. An empirical study analyses how minority children develop awareness of national and Latvian cultural links by actively participating in folklore-based activities. The results of the study help to confirm the hypothesis: actively involving children in the process of knowing the cultural traditions of peoples, using folklore, successfully develops their cultural awareness.