5 – 7 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšana lomu rotaļā
Autor
Zēberga, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma: 5 – 7 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšana lomu rotaļā. Darba autore: Laura Zēberga. Darba vadītāja: Dr. paed. Inga Stangaine Darba mērķis ir teorētiski un praktiski noskaidrot vai spēlējot lomu rotaļas, iejūtoties dažādās lomās un tēlos, bērns uzlabo savas spējas komunicēt ar apkārtējiem, pilnveido savas sociālas prasmes. Darba teorētiskajā daļā autore izmantojot dažādus teorētiskās literatūras avotus analizē kā sociālās prasmes ietekmē cilvēka dzīvi un kā ar lomu rotaļa var palīdzēt pilnveidot sociālas prasmes. Autore pēta un noskaidro kāds ir bērnu attīstības raksturojums problēmu skatījumā, kā arī noskaidro cik nozīmīga ir rotaļa, kā bērnu ikdienas sastāvdaļa un kāda loma tajā ir pedagogam. Empīriskajā daļā autore atsaucoties uz pirmās daļas iegūtajām teorētiskajām atziņām veic pētījuma daļu, lai noskaidrotu, kā lomu rotaļa ietekmē bērnu sociālo prasmju veidošanos. Lai nonāktu pie pētījuma daļas secinājumiem, autore izvirza mērķus un uzdevumus. Autore veic anketēšanu, kas ietver noteiktā vecuma bērnu vecāku un pirmsskolu pedagogu anketēšanu un veic pedagoģiskā procesa vadīšana. Nobeigumā autore veica datu apkopošanu un salīdzināšanu. Pamatojoties uz empīriskās daļas rezultātiem, kā arī uz teorētiskās daļas iegūtajām atziņām, hipotēze - spēlējot lomu rotaļas, iejūtoties dažādās lomās un tēlos, bērns uzlabo savas spējas komunicēt ar apkārtējiem un pilnveido savas sociālas prasmes, apstiprina, ka lomu rotaļas veido un pastiprina sociālo prasmju veidošanos bērnos. Kopējā darba apjoms ir 59 lpp., darbu ilustrē 21 attēls un 3 tabulas. Darbā izmantoti 38 literatūras avoti. Darbā pievienoti 6 pielikumi. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, sadarbība, komunikācija, rotaļa, lomu rotaļa. The topic of the bachelor's thesis: Promoting the social skills of 5-7 year old children in role play. Author of the work: Laura Zēberga. Supervisor: Dr. paed. Inga Stangaine The aim of the work is to find out theoretically and practically whether by participating in role plays, getting into different roles and characters, the child improves his / her ability to communicate with others, improves his / her social skills. In the theoretical part of the work, using various sources of theoretical literature, the author analyzes how social skills affect a person's life and how playing with a role can help to improve social skills. The author researches and finds out what is the characterization of children's development in terms of problems, as well as finds out how important play is, as a part of children's daily life and what role the teacher plays in it. In the empirical part, the author, referring to the theoretical findings obtained in the first part, conducts a part of the research to find out how role play affects the development of children's social skills. In order to reach the conclusions of the research part, the author sets goals and objectives. The author conducts a questionnaire, which includes a survey of parents and pre-school teachers of children of a certain age and conducts the pedagogical process. Finally, the author collected and compared the data. Based on the results of the empirical part, as well as the findings of the theoretical part, the hypothesis - by playing role-playing, mastering different roles and characters, the child improves his / her ability to communicate with others and improves his / her social skills, confirms that role-playing creates and strengthens social skills in children. The total volume of the work is 58 pages, the work is illustrated by 21 figures and 3 tables. 38 literature sources are used in the work. 6 appendices are added to the work. Keywords: social skills, cooperation, communication, play, role play.