Dabas materiālu pielietojums 3 - 4 gadus vecu bērnu izziņas intereses veidošanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Author
Birkāne, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore - Dina Birkāne Kvalifikācijas darba tēma ir: „Dabas materiālu pielietojums 3-4 gadus vecu bērnu izziņas interešu veidošanā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā”. Pētījuma mērķis: Izpētīt un aprobēt metodiku dabas materiālu lietošanai 3-4 gadus vecu bērnu izziņas intereses veidošanā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek aplūkotas dažādu pedagogu un psihologu atziņas, kā Anspoka, Černova, Lanka, Priede par dabas materiālu ietekmi uz bērnu izziņas interesi un to sekmēšanu. Empīriskajā daļā ir atspoguļots praktiskais pētījums, kā ar dabas materiālu palīdzību tiek sekmēta bērna izziņas interešu veidošana. Pētījumā tika izvirzīti divi jautājumi: 1.Kādā veidā var attīstīt 3-4 gadus veciem bērniem izziņas intereses veidošanos pirmsskolas pedagoģiskajā procesā? 2.Kāda nozīme ir dabas materiālu izmantošanai 3-4 gadus vecu bērnu izziņas intereses sekmēšanā? Šo jautājumu izpētes rezultātā tika pierādīts, ka, izmantojot dabas materiālus, sekmīgāk attīstīsies bērnu izziņas intereses veidošanās. Dabas materiāli attīsta ne tikai sajūtu uztveri, bet arī dzirdes, redzes, smaržas uztveri, tās ir visas maņas, kas ir nepieciešamas pilnvērtīgai cilvēka attīstībai. Dabas materiāli ir visērtākais veids nodarbībām, jo, viss ir ērti atrodas un pieejams dabā. Kvalifikācijas darba struktūra: ievads, 2 nodaļas, kurās ietilps teorētiskā un praktiskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras un citu avotu saraksts. Darbam ir šāda struktūra: 12 attēli, 5 tabulas. Darba apjoms 43 lappuses. Author of Qualification Work - Dina Birkāne The theme of the qualification work is: “Use of natural materials in the formation of cognitive interests of children aged 3-4 years in the pedagogical process of preschool.” Objective of the study: Explore and approbate the methodology for using natural materials in the formation of cognitive interests of children aged 3-4 years. The work consists of two parts - theoretical and empirical.Theoretical part deals with the various teachers and psychologists, as Anspoks, Chernovs, Lanks, Priede about the impact of natural materials on children's cognitive interests and their promotion. The empirical part reflects the practical study how the child's cognitive interests are promoted by the help of the natural materials. Two questions were put in the study: 1 How can be developed the formation of cognitive interests of the children aged 3-4 years in the pre-school pedagogical process? 2 What is the meaning of natural materials for the use of 3-4 year old children in promoting cognitive interests? As a result of these issues, it was proved, that using natural materials more successful the formation of children's cognitive interests will develop. Natural materials develop not only the perception of the sense but also the perception of hearing, vision, smell. These are all the senses that are needed for a full-fledged human development. Natural materials are the most convenient way for classes, because everything is conveniently found and available in nature. Structure of the qualification work: introduction, 2 chapters that include theoretical and practical part, conclusions, list of literature and other sources. The work has the following structure: 12 images, 5 tables. Workload 43 pages.