Jaunāko skolēnu vērtību izpratni veicinošu literāro darbu izvēle
Автор
Mežule, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lāce, Inguna
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba autore: Baiba Mežule Darba temats: ir : „ Jaunāko skolēnu vērtību izpratni veicinošu literāro darbu izvēle”. Darba mērķis - pētīt literāru darbu izvēles nosacījumus saistībā ar vērtību izpratnes veicināšanu jaunākiem skolēniem un veikt praktisko pētījumu. Pētījuma uzdevumi: Darbā tiek analizēta literāru darbu izvēle sākumskolēnu jaunāko klašu vērtību izpratnes veicināšanai. Tika veikts pētījums, kurā aprakstīta jaunāko klašu skolēnu vērtību attīstības dinamika, vērtību veicināšanai izmantojot literārus darbus. Pētījuma bāze: Sākumskolas 4. klases 15 skolēni. Galvenie rezultāti: Empīriskā pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto hipotēzi, ka skolēnu vērtību izpratne attīstās veiksmīgāk, ja literāru darbu izvēlē tiek ievēroti tādi nosacījumi kā skolēnu intereses un literārā darba personību attīstošās funkcijas. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp., izmantots 51 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: vērtības, vērtību izpratnes veicināšana, sākumskolas skolēni. Author of the bachelor work: Baiba Mežule Theme of the work: “Selection of literary works promoting the understanding of values of the youngest students”. Aim of the work – to research the conditions of selecting literary works, in relation with promoting the understanding of values of the youngest students and to carry out a practical research. Tasks of the research: The selection of literary works that promote the understanding of values of the youngest students are analysed in the work. A research, in which the dynamic of the development of values of the youngest students, using literary works, was described. Base of the research: 15 students of the 4th grade of primary school. Main results: The empirical research results confirmed the forward-put hypothesis that the students’ understanding of values develops better, if such conditions as the students’ interests and the character-developing functions of a literary work are complied with. Volume of the bachelor work: 50 pages, 51 sources of literature used. Keywords: values, promoting the understanding of values, primary school students.