Trīs gadus vecu bērnu runas attīstība pirkstu rotaļās
Author
Spalviņa, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: Trīs gadus vecu bērnu runas attīstība pirkstu rotaļās. Viena no aktuālākajām problēmām mūsdienās ir pieaugušā iniciatīvas trūkums saskarsmē ar bērnu. Bērns nesaņem pietiekami daudz uzmanības no pieaugušā. Pieaugušais ikdienas gaitās izvirza citas prioritātes, bieži vien bērnu atstājot novārtā. Tā rezultātā tiek kavēta bērna vispārīgā (tajā skaitā runas) attīstība. Šī problēma var radīt negatīvu iespaidu uz turpmāko socializācijas procesu. Bakalaura darba mērķis ir izpētīt pirkstu rotaļu ietekmi uz trīs gadu vecu bērnu runas attīstību. Bakalaura darba apjoms: Bakalaura darba pirmajā daļā tika veikts teorētisks apraksts par agrīnā vecuma vispārīgo raksturojumu veselumā, runas sekmēšanu pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras skatījumā, akcentējot trīs gadus vecu bērnu runas attīstību, rotaļu raksturojumu un izmantošanas iespējas runas attīstības sekmēšanai. Bakalaura darba otrās daļas ietvaros tika izstrādāts pētījums un analizēti pētījumā iegūtie dati par trīs gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanu izmantojot pirkstu rotaļas. Atslēgas vārdi: runas attīstība, pirkstu rotaļas, sīkā motorika Theme of bachelor’s thesis: Development of speech of three-year-old children in finger games. One of the most current problems in nowadays is lack of adult initiative in contact with the child. The child does not receive enough attention form the adult. In every-day activities the adult sets other priorities, often leaving the child neglected. As a result, development of the child in general (including speech development) is delayed. This problem can have negative impact on further process of socialization. The aim of bachelor’s theses is to study the impact of finger games on the speech development of three-year-old children. The volume of bachelor’s theses: In the first part of bachelor’s theses was make a theoretical description of the general characteristics of early age as a whole, speech contribution. From the point of view of pedagogical and psychological literature, emphasizing the development of three-year-old children’s speech, play characteristics and use to contribute speech development. Within the second part of bachelor’s thesis a study was developed and the data obtained in the study on the contribution of speech development in three-year-old children using finger games were analysed. Key words: speech development, finger games, fine motor skills.