Vēstītājfolkloras izmantošana 2-3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā
Autor
Berkolde, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: vēstītājfolkloras izmantošana 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai pirmsskolā Darba autore: Kristīne Berkolde Darba vadītāja: Gunta Siliņa – Jasjukeviča Darba mērķis - pētīt 2 – 3 gadīgu bērnu vārdu krājuma paplašināšanas iespējas, izmantojot vēstītājfolkloras tekstus. Darba teorētiskajā daļā, izmantojot literatūras analīzes metodi, analizētas teorētiskās atziņas par vēstītājfolkloras izmantošanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā, apkopoti metodiskie ieteikumi vārdu krājuma pilnveidei. Empīriskajā daļā, izmantojot pedagoģisko novērojumu un pedagoģisko izmēģinājumdarbību, praktiski pētīta 2-3 gadīgu vārdu krājuma pilnveide, izmantojot vēstītājfolkloras tekstus. Pētījumā raksturots bērnu vārdu krājums pirms un pēc izmēģinājumdarbības, izstrādāti ieteikumi skolotājiem. Secināts, ka vārdu krājuma paplašināšana ar vēstītājfolkoras tekstiem norisēs sekmīgāk, ja vēstītājfokloras teksti tiek izmantoti regulāri un atbilstoši bērnu interesēm un pieredzei, ja tiek ņemta vērā bērna personība un individuālās spējas. Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, tajā ietverti 6 attēli, 6 tabulas, 11 pielikumi, 53 literatūras avoti. Darba apjoms 44 lappuses. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, paņēmieni, vārdu krājuma paplašināšana, vēstītājfolklora, 2 – 3 gadīgie pirmsskolas vecuma bērni. Title of work: Using folklore to expand vocabulary for 2 - 3-year-old children in preschool Author of the work: Kristīne Berkolde Research work leader: Gunta Siliņa – Jasjukeviča Aim of the work - to study the possibilities of expanding the vocabulary of 2 – 3-year-old children using the texts of folklore. Objective of the paper: To research the potential of folklore texts to expand the vocabulary of 2 to 3-year-old children. In the theoretical part of the work using literary analysis method to analyze theoretical acknowledgments on using folklore by educators in preschool and complied methodical recommendations for enrichment of vocabulary. In the empirical part, used pedagogical observation and pedagogical testing activities to practically study the vocabulary expansion for 2 to 3-year-old children using folklore texts. The study describes children’s vocabulary before and after the testing activities and developed recommendations for teachers. It is concluded that expansion of the vocabulary with folklore texts will be more successful if the following aspects are taken into the account: the texts are used regularly; they will correspond with the interests and experience of the children as well as their personalities and the children’s individual abilities. Scope of work the qualification work consists of 2 chapters, 8 subsections, it contains 6 images, 6 tables, 11 attachments, 53 sources of literature. The work volume is 43 pages. Keywords: vocabulary, techniques, vocabulary expand, folklore, 2 – 3 years old preschool children.