5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļās
Author
Kudeviča, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skribanovska, Zane
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana rotaļās. Darba autore: Alīna Kudeviča Darba zinātniskais vadītājs: Mg.paed. Zane Skribanovska Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas rotaļā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Dzinteres (1997,2007,2014), I.Stangaines (2007,2014,2015), Ē.Kalvāna (2018), Ž.Piažē (2002), Ē.Eriksona (1972), L.Vuda (1996), D.Lieģenieces (1999, 2001), S.Omārovas (1998), L.Dubkēviča (1999), K.Šīmantes (2002), G.Svences (1999), A.Novikova (2006) atziņām. Teorētiskajā daļā tika analizēti jautājumi par saskarsmi un saskarsmes prasmēm, to attīstīšanas nozīmību un metodēm pirmsskolā. Rotaļas veidiem un likumsakarībām, rotaļas izmantošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētītas 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības un īpatnības. Pētījuma empīriskajā daļā veikts pētījums par saskarsmes prasmju attīstības sekmēšanu 5 – 6 gadus veciem bērniem rotaļā. Pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas un pedagoģiskās izmēģinājuma darbības rezultātiem, izstrādāti priekšlikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai. Secināts, ka pirmsskolas izglītības skolotājam mērķtiecīgi jāizvēlas rotaļas saskarsmju prasmju sekmēšanai, ievērojot bērnu attīstības īpatnības, individuālās iezīmes, intereses un vajadzības, veidojot emocionāli pozitīvu rotaļvidi un, aktivizējot bērnu patstāvīgo rotaļdarbību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 54. lappusēm, tsk. – 5 tabulas, 13 attēli un 1 pielikums. Izmantoti 53 informācijas avoti. Atslēgas vārdi – pirmsskola, saskarsme, prasmes, rotaļa. Title of the work: Fostering communication skills for 5 - 6-year-old children skills through games. Author of the work: Alina Kudeviča Scientific supervisor of the work: Mg.paed. Zane Skribanovska Aim of the study: theoretically and experimentally investigate the options for fostering communication skills for 5 - 6-year-old children skills through games. The theoretical part of the study is based on the results obtained by D. Dzintere (1997, 2014, 2014), I. Stangaine (2007, 2014, 2015), E. Kalvan (2018), Z. Piaze (2002), E. Erikson (1972), L. Vuda (1996), D. Liegeniece (1999, 2001), S. Omarova (1998), L. Dubkevich (1999), K. Simante (2002), G. Svence (1999), and A. Novikova (2006). The issues about communication and communication skills, the importance of their development and methods in pre-school were analyzed in the theoretical part. Different types of games and regularities, the use of the games in the pre-school pedagogical process were also discussed. The regularities and peculiarities of 5-6-year-old children were studied. A study on fostering the development of communication skills for 5-6-year-old children through games was carried out in the empirical part of the work. Based on the results of pedagogical observation and investigation, the proposals for pre-school teachers were elaborated for fostering communication skills for pre-school children. It was concluded that the pre-school teachers should purposefully choose games to foster communication skills, taking into account the specificities of children's development, individual traits, interests and needs, creating an emotionally positive game environment and activating independent game activity for the children. Qualification work consists of 54 pages, incl. - 5 tables, 13 images and 1 appendix. 53 sources of information were used. Keywords: pre-school, communication, skills, game.