• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu vizuālās uztveres sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolā 3-5 gadu vecumā

Thumbnail
Öffnen
299-85299-Liepa_Daiga_dl19050.pdf (1.473Mb)
Autor
Liepa, Daiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Datum
2021
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats: Bērnu vizuālās uztveres sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolā 3-5 gadu vecumā. Darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski noskaidrot un empīriski pārbaudīt kā āra nodarbībās sekmējama 3-5 gadus vecu bērnu vizuālā uztvere. Darbs sastāv no trim nodaļām – divām teorētiskajām un empīriskās. Pirmajā nodaļā analizēta vizuālā uztvere un tās veidošanos ietekmējošie faktori 3-5 gadus veciem bērniem. Teorētiskā pamatojuma izstrādē izmantoti gan fundamentālie pētījumi psiholoģijā un pedagoģijā (S. Rubinšteins, Ļ. Vigotskis, Ž. Piažē u.c.), gan arī mūsdienu latviešu un ārvalstu pētījumi (J. Grava, Case-Smith & O’Brien, Jäkel & Singh u.c.). Otrajā nodaļā apkopots pārskats par āra nodarbību organizāciju vizuālās uztveres sekmēšanai, pamatā izmantojot brīvdabas pedagoģijas pārstāvju atziņas (Mangule, R. Louv, Landy u.c.). Empīriskajā daļa izstrādāta un realizēta nodarbību sērija ziemas periodā, pētot vizuālās uztveres izmaiņas āra nodarbību ietvaros. Empīriskā pētījuma rezultāti ļauj atbildēt uz pētījuma jautājumu “Ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem vissekmīgāk pilnveidojama 3-5 gadus vecu bērnu vizuālā uztvere āra nodarbībās ?” Par efektīvākajiem paņēmieniem jāuzskata dabas vērojumu organizēšanā, integrējot tajā rotaļas un eksperimenti ar dabas materiāliem, noteiktu formu un priekšmetu atveidošana ar dabas materiāliem (sniegs, zariņi u.c.). Kvalifikācijas darba noslēgumā apkopotie materiāli un ieteikumi ir izmantojami praktiskā pedagoģiskā darbā, integrējot brīvdabas pedagoģijas idejas. Atslēgas vārdi: vizuālā uztvere, āra nodarbības, brīvdabas pedagoģija, pirmsskolas vecuma bērni, dabas materiāli, rotaļa Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lpp., ietver 5 tabulas, 11 attēlus, izmantota 71 literatūras vienības, pievienots 1 pielikums.
 
The subject of the qualification work: Promotion of children (3-5 years) visual perception in pre-school outdoor activities. This work is drafted with purpose to clarify in theory and to verify empirically, how outdoors is possible to promote the visual acumen of the children at age 3-5 years. The work is composed from three parts – two theoretic and one empiric. At the first chapter was analysed the visual perception of children at this age and the factors, influencing the structuring of it. At the drafting of theoretic substantiation are utilized basic investigations of psychology and pedagogy (by S.Rubinstein, L.Vigotsky, J.Piaget and so on) and the researches of Latvian and foreign scientists as well (by J.Grava, J.Case-Smith&J.O`Brien, F. Jakel &M.Singh and others). At the second chapter is summarized the survey about organization of children`s (3-5 years old) outdoor activities for the promotion of visual perception, basically using the conclusions of the representatives of open-air pedagogy (I.Mangule, R.Louv, C.Landy and so on.) At the empiric part was worked out and realised the episodes over a period of the winter, examining the changes of the visual perception at outdoor activities. The results of empiric research are enabling to give the answer to the question `Which pedagogic methods are advanced for the promotion of the visual perception of 3-5 years old children at the outdoor activities?` As effective method can be acknowledged the organization of observing the nature, with games and experiments with nature`s materials (the snow, twigs and others). The teaching aids, summarized at the conclusion, and advices are applicable at the practical pedagogic work, using the ideas of open-air pedagogy. The keywords: visual perception, outdoor activities, open-air pedagogy, the children at pre-school age, natural material, plays. The size of the qualificatin work: 59 pages, including 5 tables, 11 images, the items 71 of used literature, joined 1 supplements.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57433
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV