3-4 gadus vecu bērnu patstāvības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē dienas ritā
Автор
Sēklīte, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autore: Mārīte Sēklīte Darba nosaukums: 3-4 gadus vecu bērnu patstāvības veicināšana pirmsskolas izglītības iestādē dienas ritā. Pētījuma mērķis: Pētīt 3-4 gadus vecu bērnu patstāvības prasmju veicināšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādes dienas ritā. Darbā izmantotās metodes: Teorētiskās - literatūras analīze. Empīriskās – novērošanas un pedagoģiskā izmēģinājumu darbība. Matemātiskās metodes: datu statistiskā apstrāde un rezultātu analīze. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām nodaļām ar apakšnodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem, izmantoto literatūras un avotu sarakstu, pielikumiem. Darba teorētiskajā pētījuma daļā analizētas pedagoģijas un psiholoģijas autoru teorijas atziņas. Izzināta dienas rita norise pirmsskolas izglītības iestādē, 3-4 gadīgu bērnu patstāvības raksturojums, patstāvības prasmju noteikšanas kritēriju izstrāde un bērnu patstāvības veicināšanas iespējas teorijā. Praktiskajā pētījuma daļā tiek pētīta bērnu patstāvības sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā piedalās divpadsmit jaunākā pirmsskolas vecuma bērni. Empīriskā pētījumā iegūtie dati atspoguļoti tabulu un diagrammu veidā. Veikta iegūto datu salīdzināšana un interpretācija. Pētījuma rezultāti apstiprina hipotēzi, ka bērna patstāvības prasmes pilnveidosies, ja pieaugušie rosinās bērnus darboties patstāvīgi, bērni sistemātiski apgūs savām vecuma vajadzībām atbilstošas patstāvības prasmes un reflektēs par tām, tiks nodrošināta atbalstoša vide ikdienā. Kvalifikācijas darba saturs: 71 lpp., 2 tabulas, 10 attēli, 18 pielikumi. Kvalifikācijas darbā izmantoti 58 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: bērns, patstāvības prasmes, pirmsskola, rotaļa, pedagogs. Author: Mārīte Sēklīte Title: Stimulating independency in 3-4 year old children throughout the day at pre-school educational institutes. Aim of the research: To study the possibilities of promoting independence skills in 3-4 year old children throughout the day at pre-school educational institutes. Methods used in the paper: Theoretical - literature analysis. Empirical – observational and pedagogical experimental activities. Mathematical methods: statistical data processing and analysis of the results. The qualification paper consists of an introduction, two chapters with subsections, conclusions and proposals, a list of used literature and sources, appendices. The theoretical research part of this paper analyses the findings of pedagogy and psychology theory. It examines the course of the day in a pre-school educational institution, the characteristics of independence in 3-4-year-old children, the development of criteria for determining independence skills and the possibilities of promoting children's independence in theory. The practical part of the research examines the possibilities of promoting children's independence in a pre-school educational institution. The study is comprised of twelve children at the youngest pre-school age. The data obtained in the empirical study is presented in the form of tables and diagrams. The obtained data is compared and interpreted. The results of the research confirm the hypothesis that the child's independence skills will improve, if adults will encourage children to work independently, children will systematically learn their age-appropriate independence skills and reflect on them, a supportive environment will be provided in everyday life. The content of this qualification paper: 71 pages, 2 tables, 10 figures, 18 appendices. This qualification paper has made use of 58 literature and information sources Keywords: child, independence skills, pre-school, play, teacher.