Show simple item record

dc.contributor.advisorKaļķe, Baiba
dc.contributor.authorLauva, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2022-05-27T12:29:41Z
dc.date.available2022-05-27T12:29:41Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.other85315
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57446
dc.description.abstractDarba nosaukums: 5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana dramatizācijas rotaļās. Darba autore: Baiba Lauva Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. Baiba Kaļķe Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanas iespējas dramatizācijas rotaļās. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Dzinteres (2003, 2007,2014), I.Stangaines (2007,2014,2015), Ē.Kalvāna (2018),D.Lieģenieces (1999, 2001), G.Svences (1999), R.Garlejas (2006), K.Hansenas, R.Kaufmanes (2002), R.Kaņepējas (2012), Z.Gaugeres (2012), N.Gubanovas (2006) atziņām. Teorētiskajā daļā tika analizēti jautājumi par sociālajām prasmēm un socializācijas procesu, sociālo prasmju attīstīšanas nozīmību un metodēm pirmsskolā. Rotaļas veidiem un likumsakarībām, rotaļas izmantošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētītas 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības un īpatnības. Pētījuma empīriskajā daļā veikts pētījums par sociālo prasmju attīstības sekmēšanu 5 – 6 gadus veciem bērniem dramatizācijas rotaļās. Pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas un pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātiem, izstrādāti priekšlikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem pirmsskolas vecuma bērnu sociālo prasmju sekmēšanai dramatizācijas rotaļās. Secināts, ka pirmsskolas izglītības skolotājam mērķtiecīgi jāizvēlas dramatizācijas rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai, ievērojot bērnu attīstības īpatnības, individuālās iezīmes, intereses un vajadzības, veidojot emocionāli pozitīvu rotaļvidi un, aktivizējot bērnu patstāvīgo rotaļdarbību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 40. lpp., tsk. – 2 tabulas, 12 attēli un 2 pielikums. Izmantoti 33 informācijas avoti. Atslēgas vārdi – pirmsskola, sociālās prasmes, dramatizācijas rotaļa.
dc.description.abstractTitle: Promotion of social skills of 5-6 year old children in dramatization games. Author of the work: Baiba Lauva Scientific supervisor: Dr.paed. Baiba Kaļķe The aim of the research: to theoretically analyze and practically study the possibilities of promoting the social skills of 5-6 year old children in dramatization games. The theoretical part of the research is based on D. Dzindes (2003, 2007,2014), I. Stangaines (2007,2014,2015), Ē.Kalvāna (2018), D.Lieģenieces (1999, 2001), G.Svences (1999), R.Garleja (2006), K.Hansen, R.Kaufmane (2002), R.Kaņepēja (2012), Z.Gaugere (2012), N.Gubanova (2006). The theoretical part analyzed the issues of social skills and the socialization process, the importance and methods of developing social skills in preschool. Types and regularities of play, use of play in the preschool pedagogical process. Regularities and peculiarities of 5-6 year old children's development have been studied. In the empirical part of the research, a study on the promotion of social skills development for 5-6 year old children in dramatization games has been conducted. Based on the results of pedagogical observation and pedagogical pilot activities, proposals have been developed for pre-school education teachers to promote the social skills of pre-school children in dramatization games. It is concluded that the pre-school teacher should purposefully choose dramatization games to promote social skills, taking into account the peculiarities of children's development, individual characteristics, interests and needs, creating an emotionally positive play environment and activating children's independent play. The qualification paper consists of 40 pages, incl. - 2 tables, 12 figures and 2 annexes. 33 sources of information were used. Keywords - preschool, social skills, drama play.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectsociālās prasmes
dc.subjectdramatizācijas
dc.subjectrotaļas
dc.title5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana dramatizācijas rotaļās
dc.title.alternativePromotion of social skills of 5-6 year old children in dramatization games
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record