• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2 līdz 3 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu runas prasmju, sekmēšana valodas jomas nodarbībā

Thumbnail
View/Open
299-85319-Greiere_Diana_dg19035.pdf (645.2Kb)
Author
Greiere, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore ir Diāna Greiere. Kvalifikācijas darba tēma ir 2 līdz 3 gadīgu pirmsskolas vecuma bērnu runas prasmju, sekmēšana valodas jomas nodarbībā. Darba mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt 2 līdz 3 gadīgu bērnu runas prasmju attīstību valodas jomas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumā izmantotās metodes teorētiskās literatūras analīze, kā arī novērošanas metode. Analizēta literatūra par pirmsskolas vecuma bērnu runas prasmju attīstību un ietekmējošajiem kritērijiem. Veikti novērojumi pirms un pēc valodas jomas nodarbībām, analizēti un apkopoti dati. Rotaļnodarbības spēj uzlabot un ietekmēt bērnu runas prasmju attīstību. Darba apjoms ir 44 lpp. Darbā ir 4 pielikumi, 10 attēli un 33 izmantotās literatūras avoti. Atslēgas vārdi: valoda, pirmsskolas jaunākie vecuma bērni, rotaļnodarbības.
 
The author of the qualification work is Diana Greiere. The topic of the qualification work is the promotion of speech skills of 2- to 3-year-old preschoolers in a language lesson. The aim of the work is to theoretically and empirically study the development of speech skills of children aged 2 to 3 years in language classes in a pre-school educational institution. Analysis of theoretical literature of the method used in the study, as well as method of observation. Literature on the development of speech skills and influencing criteria for preschool children has been analysed. Observations have been made before and after language classes, data have been analysed and compiled. Play activities are able to improve and influence the development of children's speech skills. The amount of work is 44 pages. The work includes 4 annexes, 10 images and 33 sources of literature. Keywords: language, preschool younger children, play activities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57449
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV