• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pozitīvas bērna vecāku un pedagogu sadarbības nozīme bērna personības attīstībā

Thumbnail
View/Open
299-85324-Kalnozola_Renate_rp17015.pdf (928.5Kb)
Author
Kalnozola, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Porozovs, Juris
Date
2021
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Renāte Kalnozola Darba tēma:Pozitīvas bērna vecāku un pedagogu sadarbības nozīme bērna personības attīstībā. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika teorētiski analizētas psihologu un pedagogu atziņas par sadarbībās organizēšanu pirmsskolas izglītības iestādē, raksturojot vecāku un pedagogu sadarbību, kā arī tās iespējas starp vecākiem un pedagogiem. Otrajā daļā tika veikts pētījums, izmantojot pētīšanas instrumentu – aptauju gan pedagogiem, gan atsevišķi vecākiem. Aptauja tika veikta vienā pirmsskolas izglītības iestādē, aptaujājot tās pedagogus un trīs pirmsskolas izglītības grupu vecākus. Kvalifikācijas darbā ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi. Atbildot uz pētījuma hipotēzi – bērna personība veiksmīgi attīstīsies, ja starp vecākiem un pedagogam būs labvēlīgas attiecības, var teikt, ka tā ir apstiprinājusies, jo vecāki un pedagogi ir apmierināti ar savstarpējām attiecībām. Darbs sastāv no:46 lpp., 8 attēli, 17 tabulas, 50 izmantotie literatūras un citi avoti un 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: sadarbības, pirmsskolas izglītības iestāde, bērna personības attīstība, pedagogi, bērnu vecāki
 
Author of the thesis: Renate Kalnozola (RenāteKalnozola) Topic of the thesis: The Importance of Positive Cooperation between Child's Parents and Pedagoguesin the Development of Child's Personality. The thesis consists of two chapters. In the first chapterthere are theoretically analysed the findings of psychologists and pedagogues on the organization of cooperation in a pre-school educational institution, while characterising the cooperation between parents and pedagogues, as well as its possibilities between parents and pedagogues. In the second chapterthere has been carried out a research using a research tool - a survey for both pedagoguesand separately for parents. The survey has been conducted in one pre-school educational institution interviewing its pedagoguesand parents of three pre-school education groups. Conclusions and proposals have been developed in the qualification paper. Responding to the hypothesis of the research - a child's personality will develop successfully, if there is a favourable relationship between parents and pedagogues, it can be stated that it has been confirmed, since parents and pedagoguesare satisfied with their mutual relationship. The thesis consists of: 44 pages, 8 figures, 17 tables, 50 used literary and other sources and 3 appendices. Keywords: cooperation, pre-school educational institution, child's personality development, pedagogues, children's parents
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/57454
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV