3 - 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju attīstības veicināšana rotaļās
Автор
Jansone, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: 3 – 4 gadīgu bērnu sadarbības prasmju attīstības veicināšana rotaļās. Darba autore: Aļona Jansone Pētījuma mērķis: analizēt un pētīt rotaļas ietekmi uz sadarbības prasmju apguvi 3 – 4 gadus veciem bērniem. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Dzinteres (2003, 2007)., I.Stangaines (2007, 2015), Ē.Kalvāna (2018)., D.Goulmena (2001)., K.Hansenas, R.Kaufmanes (2002)., R.Kaņepējas (2003, 2012)., D.Lieģenieces (1995, 1999)., S.A.Milleres (2020)., D.Nīmantes (2018)., G.Svences (1999) atziņām. Teorētiskajā daļā tika analizēti jautājumi par sadarbības procesu un sadarbības prasmēm un to iezīmēm, to attīstīšanas nozīmību un metodēm pirmsskolā. Rotaļas veidiem un likumsakarībām, rotaļas izmantošanu pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Pētītas 3 - 4 gadus vecu bērnu sociālās attīstības īpatnības. Pētījuma empīriskajā daļā veikts pētījums par sadarbības prasmju attīstības sekmēšanu 3 - 4 gadus veciem bērniem celtniecības rotaļās. Pamatojoties uz pedagoģiskās novērošanas un pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātiem, izstrādāti priekšlikumi pirmsskolas izglītības skolotājiem pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšanai. Secināts, ka pirmsskolas izglītības skolotājam mērķtiecīgi jāizvēlas celtniecības rotaļas sadarbības prasmju sekmēšanai, ievērojot bērnu attīstības īpatnības, individuālās iezīmes, intereses un vajadzības, veidojot emocionāli pozitīvu rotaļvidi un, aktivizējot bērnu patstāvīgo rotaļdarbību. Darba saturs: darbs sastāv no 50.lpp., 6 tabulām, 10 attēliem, 2 pielikumiem, analizēti 45. literatūras avoti. Atslēgas vārdi: sadarbība, sadarbības prasmes, attīstības veicināšana rotaļās, 3-4 gadīgie pirmsskolas vecuma bērni. Job title: Promoting the development of cooperation skills of 3-4 year old children in games. Author of the work: Alona Jansone Scientific supervisor: Mg. Sc. Soc. Dace Augstkalne The aim of the research: To analyze and research the impact of play on the acquisition of cooperation skills in 3-4 year old children. The theoretical part of the research is based on D. Dzinteres (2003,2007), I.Stangaines ( 2007,2015), E. Kalvana (2018), D. Goulmen (2001), K. Hansen, R. Kaufman., R. Kanepejas (2003, 2012)., D. Liegenieces ( 1995,1999)., S.A. Milleres (2020)., D. Nimante ( 2018)., G. Svences ( 1999). The theoretical part analyzed the questions about the cooperation process and cooperatiom skills and features, the importance of development and methods in preschool. Types and regularities of play, use of play in the preschool pedagogical process. Peculiarities of social development of 3-4 year old children have been studied. In the empirical part of the research, a study on the promotion of cooperation skills for 3-4 year old children in construction games has been conducted. Based on the results of pedagogical observation and pedagogical pilot activities, proposals for pre-school children have been developed. It is concluded that the pre-school teacher should purposefully choose construction toys to promote cooperation skills, taking into account the peculiarities of children`s development, individual characteristics, interests and needs by creating an emotionally positive play environment and activating children`s independent play. Content of the work: The work consists of 50 pages, 6 tables, 10 pictures, 2 attachments, 45 literature sources are analyzed. Keywords: cooperation, cooperation skills, promoting development through play, 3-4 year preschool children.