Piecu un sešu gadu vecu bērnu problēmrisināšanas prasmes sekmēšana matemātikas satura apguves procesā
Автор
Lapiņa-Briede, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbs: “Piecu un sešu gadu vecu bērnu problēmrisināšanas prasmes sekmēšana matemātikas satura apguves procesā” Kvalifikācijas darba autors: Māra Lapiņa-Briede Pētījuma jautājums: Kā sekmēt bērna problēmrisināšanas prasmes matemātikas satura apguves procesā? Pētījuma mērķis: Izpētīt piecu un sešu gadu vecu bērnu problēmrisināšanas prasmes sekmēšanu matemātikas satura apguves procesā. Pētījuma saturs: no ievada, divām daļām un sešām apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un citu avotu saraksta un pielikuma. Pētījuma rezultāti: 68 lappuses, 23 attēli, 7 tabulas, 49 bibliogrāfisko vienību skaits, 7 pielikumi. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz pedagogu, psihologu, un filozofu: A.Elango, R.Fišera, I.Freibergas, L.Grīnvaldes, E.Ģingulis, Ē.Kalvāna, V.Krinkales, A.Lopatinas un citu autoru un avotu atziņām par problēmrisināšanas prasmju sekmēšanu matemātikas satura apguves procesā piecus un sešus gadus veciem bērniem. Pētnieciskajā daļā atklājas, kā problēmsituācijas prasmes sekmē piecu un sešu gadus vecu bērnu matemātikas satura apguvi. Apkopojot novērošanas datus par bērniem un praktiskās iemaņas problēmrisināšanas prasmju apguvē, izstrādāju pētījuma plānu, nodarbību ciklu un veicu praktisko un radošo darbu analīzi. Qualification work: “Possibilities of five and six years old child personality development in the process of formation of mathematical notions” Author of the qualification: Mara Lapina-Briede Objektive: to investigate the possibilities of five- and six-year-old child personality development in the process of formation of mathematical notions. The qualification consist of 68 pages, 23 pictures, 7 tables, 49 number of bibliographic units, 7 appendix. The theoretical part of the study is based on the findings of pedagogues, psychologists and philosophers A.Elango, R.Fischer, I.Freiberga, L.Grinvalde, E.Gingulis, E.Kalvāns, V.Krinkales, A.Lopatinas and other authors and sources on the promotion of problem solving skills in the process of learning mathematics content for five and six year old children. The research part reveals how problem-solving skills facilitate the acquisition of mathematics content by five- and six-year-old children. After collecting observational data on children and practical skills in problem-solving skills acquisition, I developed a research design, a lesson cycle and conducted an analysis of practical and creative work.