Pedagoģiskās iespējas vardarbības novēršanai 3.klasē (skolas vidū)
Автор
Lāce, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Дата
2021Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba “Pedagoģiskas iespējas vardarbību novēršanai 3.klasē (skolas vidē)” autore ir Jekaterina Lāce. Bakalaura darba mērķis ir raksturot vardarbību pret skolēniem vispārizglītojošā skolā un atspoguļot iespējas vardarbības novēršanai skolas vidē. Darba pirmajā daļa tiek analizēta un savstarpēji salīdzināta informācija no dažādiem literatūras avotiem par vardarbības veidiem, cēloņiem, sekām un skolēnu vardarbības novēršanas iespējām skolas vidē. Darba otrajā daļā tika pētīti un analizēti vardarbības cēloņi skolas vidē un tika izvirzīti iespējamie risinājumi un ieteikumi to novēršanai. Darba nobeigumā, pamatojoties uz izvirzītajiem ieteikumiem, tika veikta izmēģinājumdarbība, lai noskaidrotu, vai teorētisko atziņu pielietojums praksē var sniegt efektīvu rezultātu un vai ir iespējams novērst vardarbību skolas vidē. Darbs sastāv no 2 nodaļām, apjoms ir 48 lappaspuses. Tajā ir iekļauti 5 attēli, 8 tabulas un 2 pielikumi. Darbā izmantotas 61 bibliogrāfiskā saraksta vienības. Atslēgas vārdi: vardarbība sākumskolā; vardarbības novēršana, skolēnu prasmes; skolas pozitīvas vides veidošana. The author of the “Pedagogical opportunities for the prevention of violence in grade 3 (school environment)” is Jekaterina Lāce. The aim of the bachelor's work is to describe violence against pupils in a school and to reflect the possibilities of preventing violence in the school environment. The first part of the work analyzes and compares information from various literature sources on the types of violence, causes, sonsequences and possibilities of preventing violence in the school environment. The second part of the work researched and analyzed the causes of violence in the school environment and suggested possible solutions and recommendations to prevent it. At the end of the work, based on the recommendations, a pilot stydy is carried out to find out whether the application of theoretical findings in practice can provide an effective result and whether it is possible to prevent violence in the school environment. The thesis consists of 2 parts, the volume is 48 pages. It includes 5 images, 8 tables and 2 appendix. 61 bibliography units are used in the work. Key words: violence in primary school; prevention of violence; pupils skills; building a positive school environment.