3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un dabas vērošanas procesā
Autor
Dembovska, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tauriņa, Agrita
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore – Viktorija Dembovska Kvalifikācijas darba tēma: 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un dabas vērošanas procesā. Mērķis - pētīt 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespējas, izmantojot dabas vērošanas procesus. Darba autore – Viktorija Dembovska Kvalifikācijas darba tēma: 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšana rotaļās un dabas vērojuma procesā. Mērķis - pētīt 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespējas, izmantojot dabas vērošanas procesus. Darba pirmajā nodaļā - Tiek raksturota bērnu vārdu krājuma paplašināšanās un personības attīstība teorētiskajā, psiholoģiskajā un pedagoģiskajā skatījumā. Tiek vērsta uzmanība uz bērna personības attīstību, kurā izmantoti daudzu psihologu un pedagogu teorijas un atziņas. Tiek skaidrotas rotaļas dabā ar mērķi paplašināt vārda krājumu un sekmēt mīlestību pret dabu. Darba otrajā nodaļā – Tiek veikta praktiskā izpēte par 3 - 4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanu dažādās rotaļās. Vārdu krājuma izpētei tikai izvirzīti kritēriji, izveidotas rotaļnodarbības ar kuru palīdzību tiks bagātināts vārdu krājums. Rotaļnodarbības tiek īstenotas gan iekštelpā, gan āra vidē. Author of the work – Viktorija Dembovska Qualification work subject: Expansion of the vocabulary of 3 - 4 years old children in the process of playing and natural observation. Objective - The aim of the qualification work was to explore the possibilities of expanding the 3 - 4 years old children’s vocabulary through the natural observation process. The first section – Describes expansion process of children’s vocabulary and development of children’s personality in theoretical, psychological and pedagogical terms. Attention was focussed on developing the personality of the child, using the theories and lessons of many psychologists and some educational terms. As well as playing in a nature with the aim to expand the vocabulary and encourage the love of nature. In the second section – A practical study was conducted to explore expand the vocabulary of 3 – 4 years old children. Playing lessons have been created to enrich the vocabulary. The practise was carried out both, in indoor and outdoor environments.