Sākumskolas skolēnu empātijas sekmēšana tiešsaistes stundās
Autor
Ņefjodova, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2021Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbu izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas,psiholoģijas un mākslas fakultātes 5.kursa student Karina Ņefjodova. Darba tēma – “Sākumskolas skolēnu empātijas sekmēšāna tiešsaistes stundās”. Darba mērķis ir noskaidrot vai izvēlētie pedagoģiskie paņēmieni spēj sekmēt sākumskolas skolēnu empātiju tiešsaistes stundās. Pētijumā piedalījās 3.klases skolēni,kuriem pēc EI noteikšanas,tika atsevišķi noteikts empātijas līmenis,un no visas klases tika izvēlēti 4 skolēni – 2 ar visaugstāko empātijas līmeni un 2 ar viszemāko empātijas līmeni,tālākiem pētijumiem. Tālākiem pētijumiem tika izvēlēti trīs pedagoģiskie paņēmieni,novadītas četras tiešsaistes stundas,lai noskaidrotu vai iespējams sekmēt empātiju attalinātajās mācībās. Kopējais pētijuma laiks bija 3 mēneši. Visas tiešsaistes stundas tika veidotas ar atgriezenisko saiti un majas darbiem,kuri palīdzēja uzturet ar skolotāju saikni. Mācību procesā tika noskaidroti veiksmīgakie un neveiksmīgākie mājas darbi attālinātajām mācību procesam. Gatavojoties tiešsaistes stundām,bija jāpielāgo gan laiks,gan stundas plāns,jaizvēlas atbilstoši pedagoģiskie paņēmieni,ņemot vērā bērnu tehnisko nodrošinājumu. Izvēloties tādus pedagoģiskos paņemienus,kā : emociju dienasgrāmatas veidošana,problēmsituācijas radīšana un emociju atpazīšana,tiešsaistes nodarbībās ir iespējams sekmet empatiju sākumskolniekos. To apstiprina radītā emociju dienasgrāmata,atgriezeniska saite emocijzīmju definēšanā,ka arī secinājumos apkopota tabula,kur var redzēt katra skolēna empātijas līmeni un pēc 3 mēnešiem darbojoties tiešsaistes stundās. Pirmajā tiešsaistes stundā pedagogs vēroja skolēnu uzvedību,reakcijas,mīmiku un žestus,lai turpmākām darbībām izvēlētos piemērotākos pedagoģiskākos piemērus. Visi novērojumi tika apkopoti vērošanas tabulā. Otraja tiešsaistes stundā ar īsfilmas palīdzību par bullingu skolā,tika aktualizēta līdzjūtība,kura ir viena no empātijas kompitencēm. Ar katru nākamo tiešsaistes stundu darbs ar emocijām,emocionālajiem stavokļiem tika kāpināts. Viens no veiksmīgakajiem pedagoģiskajiem paņēmieniem sākumskolas skolēniem – mācīt caur spēli iesaistot lietas,kas viņiem šobrīd aktuālas. Trešajā tiešsaistes stundā nosaucot otra emocionalos stavokli,tika izmantotas emocijzīmes,kuras tik bieži tiek lietotas ikdienā savstarpējā komunikācijā. Ceturtajā tiešsaistes stundā tika spēlēta spēle par emocijzīmju emocionālā stāvokļa definēšanu,atkartoti,lai redzētu ,vai pēc 9 nedēļu darbošanās pie emociju dienasgrāmatas,paplašinaja skolēnu vārdu krājumu un izpratni par emocionālajiem staāokļiem un emocijām. Secinājumi parāda,ka tiešsaistes stundās ir iespejams sekmēt empātiju sakumskolas skolēniem. Bakalaura darba apjoms ir 48lpp ,kur iekļautas 7 tabulas,40 bibliogrāfisku vienību un 6 pielikumi. Anotācija Darbu izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas,psiholoģijas un mākslas fakultātes 5.kursa student Karina Ņefjodova. Darba tēma – “Sākumskolas skolēnu empāt The work was developed by the University of Latvia Pedagoģijas, Psychology and Art Faculty, student Karina Nefjodova. The topic of work – “Promoting empathy for primary school pupils in online lessons.”. The aim of the work is to identify whether the pedagogical techniques selected are capable of promoting the empathy of primary school pupils in online hours. In the past, grade 3 pupils were enrolled with an individual level of empathy after EI determination and 4 pupils were selected from all classes, 2 with the highest level of empathy and 2 with the lowest level of empathy, further pathways. Three pedagogical techniques were selected for further tests, four online hours were conducted to identify or possibly contribute to empathy in assisted learning. The total posttrial time was 3 months. All online hours were created with feedback and works that helped to connect teachers. The learning process identified the learning and failing homework for remote learning. The time and hour plan needed to be adapted in preparation for online hours and appropriate pedagogical techniques had to be selected, taking into account the technical provision of children. When you choose pedagogical lessons such as: creating an emoji diary, creating a problem and recognizing feelings, online lessons can be found in the section initial schools. This is confirmed by the generated emoji diary, a feedback link to the definition of emoticons, and the conclusions summarize a table where you can see the level of empathy for each pupil and work online hours 3 months later. During the first online hour, the educator watched the pupils’ behaviour, reactions, mould and gestures to select the most appropriate pedagogical examples for future activities. All the observations were gathered in the watching table. The online hour of the otraya with the help of a short film about bulldog at school was updated with sympathy, which is one of the compities of empathy. With each of the next online hours, work with emotion, emotional studs, was stepped up. One of the most educational techniques for primary school pupils – to teach through the game the things that are currently up to them. In the third online hour, the second emotionalos states used emoticons that are so often used in daily intercommunication. The fourth online hour played a game about defining the emotional state of the emoticons, depending on whether to see if after 9 weeks of working on the emoji diary, expanding the pupils’ vocabulary and understanding of the emotional stavages and feelings. The findings show that on-line hours it is possible to promote empathy for school pupils. The amount of bachelor’s work is p. 48, which includes 7 tables, 40 bibliographical units and 6 annexes.