Divu valodu integrācija sociālo zinību apguvei 4.klasē
Author
Tuča, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir ‘’Divu valodu integrācija sociālo zinību apguvei 4.klasē‘’. Darbā pētīts jautājums par divu valodu lietojumu bilingvālās izglītības procesā un piedāvāti metodiskie ieteikumi skolotājiem, lai veicinātu izpratni par divu valodu lietojumu bilingvālā izglītībā. Darba mērķis ir pētīt divu valodu lietojuma pieredzi bilingvālā mācību procesā un izstrādāt metodisko paņēmienu kopu divu valodu integrācijai bilingvālas izglītības programmā 4.klasē, pārbaudīt tos praksē un apkopot pētījuma rezultātus. Darba teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā literatūra par divu valodu lietojumu mācību satura apguvē agrīnā pamatizglītības posmā. Praktiskajā daļā analizēti skolotāju anketēšanas rezultāti un aprobētās metodisko paņēmienu kopas rezultāti divu valodu integrācijai bilingvālas izglītības procesā. Pētījumā secināts, ka sociālo zinību mācību satura apguvē 4.klasē divu valodu lietojumu būtu ieteicams plānot un organizēt, pakāpeniski integrējot otro valodu. Otrās valodas integrācijā mācību procesā lietderīgi ir tādi metodiskie paņēmieni kā vārdu krājumu aktivizēšana, attēli un video, pāru darbs un valodas nepilnību kompensējošie paņēmieni. Atslēgas vārdi: bilingvālā izglītība, divu valodu integrācija, metodiskie paņēmieni, agrīnais pamatizglītības posms. The theme of the Bachelor work ‘’Integration of two languages for the acquisition of Social Scince in the 4th grade’’. The the research paper explores the use of two languages in a bilingual education process and offer methodological recommendations for the teachers in order to promote understanding of the use of two languages in education. The main aim of the work is in theory and in practice to study the experience of using two languages in the bilingual learning process and to develop a set of methodological methods for the integration of two languages in the bilingual education program in the 4th grade, to test them in practice and summarize the research results. The theoretical part analyzes the scientific literature on the acquisition of the study content in the early stages of primary education bilingually. The practical part analyzes the results of teachers' questionnaires, the results of the tested set of methodological methods for the integration of two languages in the process of bilingual education. The study concludes that in the acquisition of the content of social sciences in the 4th grade, it would be recommended to plan and organize the use of the second language gradually. Methodological techniques such as vocabulary activation, pictures and videos, pair work and techniques to compensate for language deficiencies are useful in second language integration. Keywords: bilingual education, bilingual integration, methodological techniques, early primary education.