Bērna emocionālās drošības pilnveide 3 - 5 gadu vecumā
Author
Meļņika, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2022Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Liene Meļņika Darba tēma: Bērna emocionālās drošības pilnveide 3 – 5 gadu vecumā Darba veids: kvalifikācijas darbs Studiju programma: pirmā līmeņa pirmsskolas pedagoģija Darba zinātniskais vadītājs: Dr. Psych. Tija Zīriņa Darba apjoms: 50 lpp Darba saturs: Darbu veido 3 daļas: 1.Drošības izjūtas jēdziena analīze psihologu un pedagogu teorijās; 2.Bērnu vecumposma attīstības likumsakarības 3 – 5 gadu vecumā; 3.Drošības izjūtas pilnveides iespējas pirmsskolā. Darba mērķis: teorētiski pētīt un praktiski pamatot pedagoģiskos paņēmienus drošas emocionālās vides pilnveidei. Darba gaitā tika veikta teorētiskā analīze par bērnu drošības izjūtas būtību, bērnu emocionālo un kognitīvo attīstību. Tika pētītas drošības izjūtas pilnveides iespējas pirmsskolā balstoties uz bērna sagatavošanu pirmsskolas apmeklējumam, kā arī pedagogu un vecāku savstarpējo sadarbību. Atslēgvārdi: Drošības izjūta, attīstība, sadarbība, adaptācija, pirmsskola. Author of the thesis: Liene Meļņika Theme of the thesis: Child’s emotional security improvement at ages 3 – 5. Type of the work: Qualification work. Study program: first level pre-school pedagogy. Scientific supervisors: Dr. Psych, Tija Zīriņa. Thesis volume: 50 pages Thesis content: The work consists of 4 parts: 1.Analysis of psychologists and teachers theories of the sense of security concept. 2.Development regularities in children aged 3 -5 years old. 3.Sense of security development opportunities in pre-school. 4.Research on the children’s sense of security development. Aim of the work: theoretical studies and practical justification of pedagogical methods used to develop and improve a safe emotional environment. In the course of this work a theoretical analysis was performed on the idea of children’s sense of security as well as emotional and cognitive development. Based on the childs preparation for pre-school and the cooperation between child’s parents and teachers a study was done to determine possibilities for improving the sense of security in pre-school environment. During this study an observation was made about using toys to help improve children’s sense of security, and the results obtained were analyzed. Keywords: Sense of security, development, cooperation, adaptation, pre-school.